ممنوعیت فروش گوشی‌های وان پلاس در آلمان
ممنوعیت فروش گوشی‌های وان پلاس در آلمان
این ممنوعیت فقط مربوط به گوشی‌های این شرکت است و فروش دیگر لوازم جانبی آن شامل ممنوعیت نمی‌شود.

به گزارش تیکنا، مدت زیادی از حل‌وفصل اختلافات اوپو با نوکیا نگذشته و به نظر می‌رسید همه چیز برای این برند چینی خوب پیش می‌رود و می‌تواند فروش گوشی‌های برند خود و وان پلاس را در آلمان از سر بگیرد. بااین‌حال، در یک اتفاق عجیب، فروش گوشی‌های OnePlus دوباره در آلمان ممنوع شده و این بار تقصیر نوکیا نیست. اوپو به‌دلیل نقض پتنت احتمالی یک شرکت دیگر، به این مشکل برخورد کرده است. لازم به ذکر است وان پلاس از زیرمجموعه‌های اوپو به‌حساب می‌آید.

درحالی‌که به نظر می‌رسد وضعیت نوکیا حل شده باشد، یک شرکت دیگر یک نقض پتنت احتمالی را در دستگاه‌های وان پلاس شناسایی کرده است. شرکت InterDigital ادعا می‌کند از فناوری ۵G آن‌ها به‌صورت غیرمجاز استفاده شده است. تمرکز InterDigital روی تحقیق‌وتوسعه فناوری‌های مرتبط با محصولات بی‌سیم است.

به‌همین دلیل آلمان بار دیگر فروش گوشی‌های وان پلاس را به دلیل اختلافات جدید بر سر ثبت اختراع ممنوع کرده است. این سازنده گوشی در بیانیه‌ای دراین‌باره گفت:

«وان پلاس برای حقوق مالکیت معنوی و دسترسی عادلانه به پتنت‌های ضروری استاندارد، ارزش زیادی قائل است. ما به مذاکره با InterDigital ادامه خواهیم داد و قصد داریم این موضوع را به روشی دوستانه حل کنیم. در همین حال، تعهد ما در اروپا بدون تغییر باقی مانده است و ما به ارائه محصولات و خدمات عالی به کاربران خود ادامه خواهیم داد.»

درحال‌حاضر، وان پلاس و InterDigital برای حل اختلاف مذاکره می‌کنند اما مشخص نیست وان پلاس فروش گوشی‌های هوشمندش را چه زمانی از سر می‌گیرد. به نظر می‌رسد این شکایت به‌طور خاص بر گوشی‌های وان پلاس تأثیر می‌گذارد؛ چراکه این شرکت همچنان محصولات دیگری برای فروش ارائه خواهد کرد. فعلاً آلمانی‌ها می‌توانند OnePlus Pad 2 ،Buds Pro 3 و Watch 2 را از طریق وب‌سایت این شرکت خریداری کنند.

وان پلاس می‌خواهد سریع‌تر به این دعوای حقوقی پایان بدهد

حل‌و‌فصل اختلاف با نوکیا فرایندی نسبتاً طولانی بود که حدود ۲ سال طول کشید. در این مدت، این شرکت مجبور شد فروش گوشی‌های وان پلاس را در این کشور اروپایی کامل متوقف کند. وان پلاس احتمالاً می‌خواهد این بار وضعیت را خیلی سریع‌تر حل کند. به‌علاوه، OnePlus 13 به‌زودی عرضه می‌شود و طرفداران فناوری موبایل اروپایی درمورد آن هیجان‌زده‌اند. وان پلاس اگر تا آن زمان این مشکل را حل نکند، ممکن است بخشی از فروش خود را از دست بدهد.