مصرف برق در کشور از ۷۶ هزار مگاوات عبور کرد
مصرف برق در کشور از ۷۶ هزار مگاوات عبور کرد
مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور گفت: با افزایش گرما طی روزهای گذشته، کشور با افزایش مصرف برق مواجه بوده است که این میزان مصرف به عدد ۷۶۸۰۰ مگاوات رسیده است.

به گزارش تیکنا، مازیار جمشیدی مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور گفت: از روز شنبه با آغاز نیمه دوم تیرماه که با عدد بی سابقه ۷۶۸۰۰ مگاوات مصرف برق مواجه شدیم و پیش بینی میزان تقاضای مصرف برق در ساعت اوج مصرف امروز هم به همین رقم خواهد رسید.

وی در ادامه افزود: رقم افزایش مصرف برق نسبت به زمان مشابه در هفته قبل به رشد ۵۰۰۰ مگاوات رسیده است که این جهش مصرف برق را نشان می‌دهد.

مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور اعلام کرد: میزان افزایش مصرف برق در کشور معادل مصرف برق دو استان اصفهان و کهکیلویه و بویر احمد است.

وی خاطرنشان کرد: استان‌های تهران بزرگ، هرمزگان، خوزستان، مازندران، فارس و بوشهر به عنوان پرمصرف‌ترین استان‌های کشور ثبت شدند.

جمشیدی از هموطنان درخواست کرد به دلیل افزایش مصرف برق در کشور، صنعت برق و کشور را یاری کنند و با انجام راهکارهای ساده ای مانند پرهیز از مصرف همزمان تجهیزات پرمصرف مانند اتو و جاروبرقی در ساعات اوج مصرف یعنی ۱۱ تا ۱۷ و تنظیم دمای کولر گازی در دمای آسایش یعنی ۲۴ درجه و تنظیم کولر آبی روی دور کند آن، در بهینه سازی مصرف برق مشارکت داشته باشند.