مشاور ارشد «سم بنکمن-فرید» و صرافی رمزارز FTX به ۲۴ ماه زندان محکوم شد
مشاور ارشد «سم بنکمن-فرید» و صرافی رمزارز FTX به ۲۴ ماه زندان محکوم شد
«کارولین الیسون» (Caroline Ellison)، مشاور ارشد «سم بنکمن-فرید»، هم‌بنیان‌گذار FTX، و مدیرعامل Alameda Research به دلیل نقشش در کلاهبرداری‌های این صرافی رمزارز به 24 ماه زندان محکوم شد. الیسون پیش‌تر به همکاری در سرقت 8 میلیارد دلار اعتراف کرده و همچنین به یکی از شاهدان مهم این پرونده تبدیل شده بود.

به گزارش گروه باشگاه رمز ارز تیکنا و به نقل از نیویورک تایمز، کارولین الیسون به دلیل نقشش در کلاهبرداری ۸ میلیارد دلاری صرافی رمزارز FTX به دو سال زندان محکوم شد. الیسون همچنین پس از اتمام دوران محکومیتش، سه سال آزادی تحت نظارت را سپری خواهد کرد.

محکومیت مشاور ارشد «سم بنکمن-فرید»

الیسون در پایان سال ۲۰۲۲، درست زمانی که بنکمن-فرید از باهاما به ایالات متحده تحویل داده شد، به هفت فقره کلاهبرداری اعتراف کرد. الیسون همچنین مدیرعامل شرکت تابعه FTX یعنی Alameda Research و شریک عاطفی سابق بنکمن-فرید هم بود. دادستان‌ها گفتند که او وجوه مشتریان FTX را به دفاتر Alameda انتقال می‌داد تا ریسک کلاهبرداری آن‌ها کاهش یابد. بااین‌حال الیسون علیه بنکمن-فرید شهادت داد و او به یکی از شاهدان اصلی در دادگاه تبدیل شد.

زمانی که قاضی تشخیص داد که بنکمن-فرند سعی کرده مانع شهادت الیسون در سال گذشته میلادی شود، حبس خانگی و وثیقه هم‌بنیان‌گذار FTX را لغو کرد. او در سال ۲۰۲۳ سعی کرده بود بر شهادت الیسون که آن زمان از او به عنوان «شاهد-۱» یاد می‌شد، تأثیر بگذارد.

برخلاف بنکمن-فرید، به نظر می‌رسد الیسون واقعاً از نقش خود در این کلاهبرداری پشیمان است. چون علاوه‌بر همکاری صادقانه‌اش با دادگاه، او در جلسه‌ای که نمی‌دانست ضبط شده است، ضمن اعتراف، از کارکنانش عذرخواهی کرد. همچنین الیسون تنها همدستی بود که در Alameda یا FTX سهام نداشت و دادستان‌ها می‌گویند: «دولت هیچ مدرکی دال بر اینکه الیسون از ثروت تولیدشده توسط این کلاهبرداری لذت برده، پیدا نکرده است.»

گفتنی است که اوایل سال ۱۴۰۳، سم بنکمن-فرید به ۳۰۰ ماه یا ۲۵ سال زندان محکوم شد. البته او برای این حکم درخواست تجدیدنظر کرده است.