محصولات شرکت های دانش بنیان در خدمت زائران اباعبدالله
محصولات شرکت های دانش بنیان در خدمت زائران اباعبدالله
شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، محصولات و تجهیزاتی را برای رفاه حال زائران اربعین حسینی در حوزه های مختلف از جمله بهداشت و درمان، بیمه، صنایع خلاق و فرهنگی طراحی و ارائه کرده‌اند.

به گزارش گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، محصولات و تجهیزاتی را برای رفاه حال زائران اربعین حسینی در حوزه های مختلف از جمله بهداشت و درمان، بیمه، صنایع خلاق و فرهنگی طراحی و ارائه کرده‌اند.

طبق روایات شیعه، زیارت مرقد امام حسین (ع) در میان امامان شیعه اهمیت ویژه‌ای دارد، به خصوص زیارت ایشان در چهلمین روز شهادتشان که بر آن تاکید شده و حتی از نشانه های مومن دانسته شده است.

بر همین اساس خیل عظیمی از عاشقان امام حسین(ع) هر ساله در مراسم اربعین با پای پیاده، خود را به حرم مطهر آن حضرت می‌رسانند و این پیاده‌روی از کشورهای مختلف به مقصد کشور عراق و به طرف کربلا با هدف زیارت انجام می‌شود و بیشتر زائران، از مسیر نجف به کربلا می‌روند.

پیش بینی می‌شود امسال با وجود تدابیر و اقدامات‌ صورت گرفته حضور بیش از چهار میلیون زائر ایرانی را در مراسم پیاده‌روی اربعین شاهد باشیم. ده‌ها شرکت دانش بنیان و متولیان آنها نیز با ارائه خدمات فناورانه و دانش‌پایه سعی دارند در کنار سایر ارگان های خدمت‌گذار، به زائران حسینی خدمات ارائه دهند و با توان دانشی خود مسیر زیارت را برای آنان هموار سازند. در ادامه برخی از این خدمات را از نظر می گذرانیم.

ساخت دستگاه شربت ریز اتوماتیک در خدمت زائران اربعین

شرکت دانش بنیانی که در کنار تولید محصولات فناورانه خود در زمینه تجهیزات پزشکی و دستگاه‌های فیزیوتراپی و توانبخشی شربت‌ریز اتوماتیک ویژه اربعین را تولید کرد.

این دستگاه شربت ریز اتوماتیک ظرف دو هفته توسط شرکت دانش بنیان آریا پروشات رایکا ساخته شده است. این دستگاه همزمان می تواند ۲۰ لیوان شربت و در دقیقه ۱۲۰ لیوان شربت را پر کند. با تولید این دستگاه سرعت شربت دهی زائران بالا رفته و باعث کاهش صف می شود. این دستگاه قابل حمل بوده و فوق العاده سبک و حدود ۲۵ کیلوگرم وزن دارد.

داروهای دانش بنیان در خدمت زائران اربعین

امسال نیز همانند سال های گذشته خدمات پزشکی به زائران ارایه می شود و گروه هایی در مسیر پیاده روی زائران در حوزه سلامت خدمات ارایه می دهند، ویزت بیماران توسط پزشکان عمومی، متخصصان اطفال و داخلی و تزریقات، پانسمان نیز توسط پرستاران انجام می شود.

یکی از این گروه های جهادی، میثاق است که در عمود ۸۳۳ در مسیر نجف به کربلا حضور پیدا کرده که ۱۵ تا ۲۰ پزشک و ۲۰ تا ۲۵ پرستار و تعدادی پزشک طب سنتی در آن مشغول به فعالیت هستند و به زائران امام حسین (ع) خدمات ارایه می دهند.

به گفته مسوول گروه جهادی میثاق عموم داروهایی که در داروخانه عمود ۸۳۳ استفاده می شود در شرکت های دانش بنیان داخل ساخته شده است. داروها، پمادها و آنتی بیوتیک ها و مواد پانسمانی توسط شرکت های دانش بنیان داخل تولید شده است که در دسترس زائران به صورت رایگان قرار داده می شود.