فینوتکس، فرصتی برای هدایت سرمایه‌‌های خُرد به سمت زیست‌بوم نوآوری
فینوتکس، فرصتی برای هدایت سرمایه‌‌های خُرد به سمت زیست‌بوم نوآوری

به گزارش خبرنگار گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در جلسه شورای سیاستگذاری رویداد فینوتکس که بعد از ظهر امروز در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه اینوتکس پس از برگزاری یازده دوره به خوبی در کشور افتاده است ولی حالا تامین مالی نیاز اصلی […]

به گزارش خبرنگار گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در جلسه شورای سیاستگذاری رویداد فینوتکس که بعد از ظهر امروز در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه اینوتکس پس از برگزاری یازده دوره به خوبی در کشور افتاده است ولی حالا تامین مالی نیاز اصلی اکوسیستم دانش‌بنیان و نوآور است. در صورتی که بخواهیم اقتصاد دانش‌بنیان را شکل دهیم حتما باید جریان تامین مالی مدرن در اکوسیستم دانش‌بنیان ایجاد کنیم.

وی افزود: یکی از ماموریت‌های اصلی معاونت علمی برنامه‌ریزی برای تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان بنیان و نوآور است. در معاونت علمی ۱۲ ستاد صرفا با هدف توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ایجاد شده و فعال است.

دهقانی فیروزآبادی ضمن اشاره موضوع اعتبار مالیاتی به شرکت‌های فناور تاکید کرد: اعتبار مالیاتی تنها زمانی به شرکت‌ها اختصاص داده می‌شود که چند محصول فناور داشته باشند و بتوانند در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان گامی بردارند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری بیان کرد: واقعا اگر بتوانیم سرمایه‌های مردم را که از برخی حوزه‌ها از قبیل خودرو و مسکن بیاریم به سمت اقتصاد دانش‌بنیان اتفاقات بزرگی در کشور رخ می‌دهد و پول مردم برای توسعه فعالیت‌های جوانان نخبه کشور هزینه می‌شود. رویداد فینوتکس فرصتی است که می‌توانیم مردم و سرمایه‌گذاران بزرگ را با زیست‌بوم فناوری و نوآوری بیشتر آشنا و سرمایه‌های خرد و کلان را برای رشد اکوسیستم به‌کارگیری کنیم.

وی افزود: اینکه هنوز بسیاری از مردم سپرده‌گذاری در بانک را بهترین روش سرمایه‌گذاری می‌دانند به علت کم‌کاری نخبگان حوزه سیاست‌گذاری تامین مالی است و حالا ما باید به دنبال روش‌های تامین مالی نوآور باشیم و مولدسازی با سرمایه‌های مردم و سرمایه‌های دولتی نیز در این زمینه اهمیت ویژه‌ای دارد.

در ادامه هاشم آقازاده، دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان عنوان کرد: رویداد اینوتکس با هدف تامین مالی و سرمایه‌گذاری زیست‌بوم دانش‌بنیان و تقاضای متعدد شرکت‌های حاضر در دوره‌های گذشته اینوتکس برای برگزاری رویداد مخصوص تامین مالی شکل گرفته است. یکی از مهم‌ترین بخش‌های فینوتکس جشنواره تأثیرگذارترین‌های حوزه سرمایه‌گذاری و مالی است و همچنین برگزاری بخش‌های دیگری از قبیل کافه سرمایه، کارگاه‌های توانمند‌سازی و میز مشاور در این رویداد پیش‌بینی شده است.

دستیار معاون علمی‌، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان عنوان کرد: نهادهای مختلفی از قبیل بانک مرکزی، وزارت علوم و تعداد دیگری از نهاد علمی و مالی کشور به عنوان حامیان رویداد فینوتکس اعلام آمادگی کرده‌اند. در میز مشاور فینوتکس از مشاورهای متخصص برای ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استفاده می‌شود. در جشنواره تأثیرگذارترین‌های حوزه تامین مالی دانش‌بنیان به عنوان رتبه‌بندی نیستیم و صرفا به صورت نمادین تندیسی تقدیم برترین‌ها می‌شود و در واقع به دنبال تشویق سرمایه‌گذاران برای فعالیت بیشتر در زیست‌بوم نوآوری کشور هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سه نشست و پنچ کارگاه تخصصی در رویداد فینوتکس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/