فراخوان مشارکت در تدوین استانداردهای ملی در حوزه فناوری نانو
فراخوان مشارکت در تدوین استانداردهای ملی در حوزه فناوری نانو
ستاد توسعه فناوری های نانو و میکرو طی فراخوانی، اعضای هیات علمی، پژوهشگران، فناوران و صاحبان کسب وکارها را به مشارکت در تدوین استانداردهای ملی در حوزه فناوری نانو دعوت کرد.

به گزارش گروه فناوری پیشرفته تیکنا، ستاد توسعه فناوری های نانو و میکرو طی فراخوانی، اعضای هیات علمی، پژوهشگران، فناوران و صاحبان کسب وکارها را به مشارکت در تدوین استانداردهای ملی در حوزه فناوری نانو دعوت کرد.

روش‌های قابل اتکا برای مشخصه‌یابی نانومواد و اندازه‌گیری خواص و کارایی محصولات فناوری نانو، سنجش و ارزیابی ایمنی نانومواد و محصولات فناوری نانو، از جمله چالش‌های مهم پیش روی توسعه پایدار فناوری نانو هستند که لازمه غلبه بر آنها، تدوین و پیاده‌سازی استانداردهای کاربردی برای نانومواد و محصولات فناوری نانو است.

یکی از برنامه‌های ستاد نانو کمک به تدوین استانداردهای ملی در حوزه فناوری نانو است. این ستاد با استفاده از توان ملی و ظرفیت متخصصین، اساتید و فناوران داخل کشور تا کنون توانسته است ۱۵۸ استاندارد ملی را تدوین کند، این استانداردها در رابطه با موضوعاتی مانند نانو ذرات، نانو حسگرها، نانوپوشش‌های سخت، مدیریت ریسک شغلی، مدیریت و دفع پسماند، ارزیابی سیمت نانو مواد، الکترونیک چاپی، نانوالیاف، منسوجات آنتی‌باکتریال، و … تدوین شده است.

در همین رابطه، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و میکرو اقدام به برگزاری فراخوان مشارکت در تدوین استانداردهای ملی در حوزه فناوری نانو کرده است و طی آن از افراد واجد شرایط شامل اعضای هیات علمی، پژوهشگران، فناوران و صاحبان کسب وکارها دعوت می‌شود، با توجه به اولویت‌های تعیین شده، موضوعات پیشنهادی تدوین استاندارد خود را به این ستاد ارسال کنند.

طرح‌های واجد شرایط و تاییدشده توسط داوران، مورد حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو قرار می‌گیرند.