فرآیند برگزاری اولین رویداد فن‌چالش صنعت هسته‌ای شروع شد
فرآیند برگزاری اولین رویداد فن‌چالش صنعت هسته‌ای شروع شد
اولین رویداد فن‌چالش صنعت هسته‌ای به منظور تجاری‌سازی محصولات و خدمات فناورانه زیست‌بوم فناوری و نوآوری در مرکز فناوری و نوآوری رسا آغاز شد.

به گزارش گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، در راستای اجرایی نمودن بخشی از توافق‌نامه‌ فی‌مابین سازمان انرژی اتمی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری فرآیند برگزاری اولین رویداد فن‌چالش صنعت هسته‌ای روز سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۰۶ در جلسه و بازدیدی در مرکز فناوری و نوآوری رسا با حضور دکتر فقهی رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای و دکتر حق‌جوی رییس مرکز فناوری‌های راهبردی آغاز شد.

در این جلسه ابتدا نمایندگان سه پژوهشکده فیزیک و شتابگرها، کاربرد پرتوها و چرخه سوخت هسته‌ای چالش‌های مدنظر خود را برای عرضه در این رویداد معرفی کردند و سپس مهندس بستان‌‌منش رییس مرکز فناوری و نوآوری رسا ضمن خوش‌آمدگویی به معرفی مرکز و واحدهای فناور مستقر در آن، برنامه‌های توسعه‌ای و نقش محوری مرکز در تجاری‌سازی محصولات و خدمات فناورانه و توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری صنعت هسته‌ای و برگزاری رویدادهای مشابه پرداخت.

دکتر فقهی نیز ابتدا به گفتگوی رودررو با مسئولین واحدهای فناور مستقر در مرکز رسا پرداخت و ضمن خرسندی از تلاش‌های انجام شده توصیه‌هایی درخصوص روش‌های سرمایه‌گذاری ارائه نمود. سپس در جلسه مشترک نیز معاون سازمان انرژی اتمی و رییس پژوهشگاه تاکید نمود که در حال حاضر سطح همکاری سازمان و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در بالاترین سطح ممکن است و برگزاری رویداد فن‌چالش گامی مثبت در رفع نیازهای صنعت هسته‌ای به‌کمک ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان است.

خانم دکتر حق‌جوی نیز ضمن ابراز خشنودی از حضور در مرکز فناوری و نوآوری رسا، از آمادگی کامل معاونت و شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع نیازهای صنعت هسته‌ای و لزوم توجه به اولویت‌ها و سطوح آمادگی فناوری در توسعه فناوری‌های راهبردی سخن گفت. در نهایت نیز مقرر شد یک کارگروه اجرایی مشترک برگزاری رویداد را پیش ببرند و در اسرع وقت کار خود را شروع نمایند.

انتهای پیام/