طرح کارساز مشکلات بیمه دانش بنیان‌ها را رفع می‌کند
طرح کارساز مشکلات بیمه دانش بنیان‌ها را رفع می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، مجید نوعی، مدیرعامل صندوق حمایت از بازنشستگی آینده ساز در حاشیه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ گفت: در صنعت بیمه دو مدل بیمه گذاری داریم اعم از تجاری شامل بیمه عمر، خودرو و … که مردم با آن آشنا هستند. بخش دیگر بیمه اجتماعی که مدیریت تامین آینده […]

به گزارش خبرنگار گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، مجید نوعی، مدیرعامل صندوق حمایت از بازنشستگی آینده ساز در حاشیه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ گفت: در صنعت بیمه دو مدل بیمه گذاری داریم اعم از تجاری شامل بیمه عمر، خودرو و … که مردم با آن آشنا هستند. بخش دیگر بیمه اجتماعی که مدیریت تامین آینده مردم را بر عهده دارد و بعد از بازنشستگی با آنها پرداخت می‌شود. در کشور صندوق تامین اجتماعی داریم که آینده ساز یکی از این صندوق‌ها با نیم قرن سابقه است.

وی افزود: اتفاقی که در صندوق های بیمه تامین اجتماعی می افتد این است که بخشی از حقوق شاغلین برای سرمایه گذاری‌ها کسر می‌شود. مهم این است که سرمایه گذاری ها درست انجام شود. هدفگذاری ما در آینده ساز این است که سرمایه گذاری متناظر با مقتضیات روز انجام دهیم. به این صورت آینده افراد تضمین خواهد شد.

نوعی اظهار کرد: مهمترین برنامه‌ این صندوق حمایت از آینده متخصصین، کارشناسان و فارغ‌التحصیلان اثرگذار در صنعت کشور است و  این صندوق اکنون حدود ۱۵ هزار عضو از میان نخبگان است.

مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز اضافه کرد: ماهیت صندوق بازنشستگی آینده ساز  بر این است ک مدیریت ریسک داشته باشیم؛  و این صندوق برنامه‌ریزی دارد با ورود به برنامه‌های ویژه از جمله اشتغال فارغ‌التحصیلان و سرمایه‌گذاری؛ بخش دانش‌بنیان را تقویت کند.

وی افزود: طرح کارساز در صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز به مرحله اجرا در آمده است و با اجرای این طرح موانع اجرایی شرکت‌های دانش بنیان و فناور در حوزه بیمه و تامین اجتماعی برطرف خواهد شد.

گفتنی است، هر ساله نمایشگاه اینوتکس به عنوان بزرگترین رویداد نوآوری و فناوری، با هدف گردهمایی فعالان اکوسیستم فناوری در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

امسال دوازدهمین دوره از رویداد اینوتکس در حالی برگزار می‌شود که مخاطب و بازدیدکنندگانی از دیگر کشور‌ها نیز در آن حضور دارند.
توانمندسازى کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع خلاق از طریق

ارائه موفقیت‌های‌شان، تامین منابع مالى، پیدا کردن مسیر مناسب جهت ورود به بازار و نیز برقرارى ارتباط میان اجزای مختلف زیست‌بوم نوآوری و فناوری از جمله اهداف برگزارى این رویداد است، از این‌رو اعضا و فعالان اکوسیستم فناوری گرد هم می‌آیند.

اینوتکس ۲۰۲۳ از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. این نمایشگاه میزبان بیش از ۴۰۰ شــرکت نوآور و فناور در قالب غرفه دار، ۱۵۰ سرمایه‌گذار استارت‌آپی، ۴۰۰ جلسه بین کسب‌وکارها و ۲۰ رویداد و بخش جانبی‌ است.