طرح سرمایه‌گذاری ارس، طرحی نوآورانه در صنعت بیمه
طرح سرمایه‌گذاری ارس، طرحی نوآورانه در صنعت بیمه
مدیرعامل شرکت بیمه باران گفت: طرح سرمایه‌گذاری ارس به دلیل ویژگی‌ها و مزایای خاص برای افزاد بیمه شونده طرحی نوآورانه محسوب می‌شوند و می‌تواند بخش زیادی از نگرانی افراد برای تأمین معیشت در آینده را رفع کند.

علیرضا هادی در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، درباره مزایا و تفاوت‌های طرح سرمایه‌گذاری ارس با سایر طرح‌های بیمه‌ای اظهار کرد: ارتباط بانک با بیمه به نحوی است که مشتری به بانک مراجعه کرده و وام قرض‌الحسنه دریافت می‌کند. پس از آن مبلغ وام را به شرکت بیمه باران پرداخت می‌کند و این شرکت بیمه در بازه زمانی ۵ ساله مبالغ دریافتی را سرمایه‌گذاری می‌کند و با بازده سرمایه‌گذاری به مشتری باز می‌گرداند.

وی افزود: تفاوت این طرح با طرح‌های مشابه این است که فرد بعد از ۵ سال و تامین سرمایه می‌تواند آن سرمایه را به مستمری ۵ ساله تبدیل کند و بعد از هر دوره از مستمری خارج شود و کل سرمایه را دریافت کند. معمولاً طرح‌های مستمری به این شکل نیست و فرد بیمه شده نمی‌تواند پس از مدتی از طرح خارج شود. اما در این طرح به نحوی برنامه‌ریزی شده است که افراد بعد از پنج سال می‌توانند به طور کامل از طرح خارج شوند. البته این امکان نیز وجود دارد که مشتریان از همان ابتدای قرارداد خود طرح مستمری مادام‌العمر را انتخاب کنند. در این طرح بیمه شوندگان از سود تضمینی و سود مشارکت برخوردار می‌شوند.

همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارائه خدمات بیمه‌ای نوآورانه

مدیرعامل بیمه باران در خصوص میزان و شیوه همکاری این شرکت با مجموعه‌های نوآور و دانش‌بنیان بیان کرد: بیمه باران به تازگی با دو شرکت دانش‌بنیان قرارداد همکاری امضا کرده است و همواره برای موضوع نوآوری اهمیت خاصی قائل هستیم. بیمه باران موضوع تبدیل شدن بیمه‌های زندگی به بیمه سرمایه‌گذاری را به عنوان طرح نوآورانه از ابتدای فعالیت خود و به ویژه از زمان اجرایی شدن طرح ارس آغاز کرده است. برخورداری از دانش سرمایه‌گذاری در بیمه‌های زندگی موضوع بسیار مهمی است و چون این ظرفیت در بیمه باران به واسطه حضور سهامداران حرفه‌ای وجود داشت موضوع سرمایه‌گذاری در بیمه‌های زندگی را در دستور کار قرار دادیم. طرح ارس از نوآوری ویژه‌ای برخوردار است زیرا تقریباً هیچ طرح مشابهی که دارای شرایط ارس باشد وجود ندارد.

اجرای اصول روابط عمومی در ترویج بیمه‌های زندگی نقش پررنگی دارد

هادی در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت کنونی صنعت بیمه و چالش‌های پیش روی این صنعت عنوان کرد: از نظر بنده هیچ کس در جامعه نباید از بیمه زندگی برخوردار نباشد. وضعیت کنونی بیمه‌های زندگی در بازار چندان بد نیست و امروز مردم آشنایی بسیار بیشتری نسبت به چند سال قبل با بیمه‌های زندگی دارند. البته هنوز فاصله زیادی با جایگاه مطلوب از حیث برخورداری مردم از بیمه‌های زندگی داریم و به نظر بنده بخش زیادی از این عقب ماندگی به دلیل عدم اطلاع‌رسانی درست است. منظورم از اطلاع‌رسانی در مورد بیمه‌های زندگی تبلیغ نیست بلکه روابط عمومی در این زمینه نقش پررنگی دارد. این مسئله به هیچ عنوان موضوع بازرگانی نیست که منجر به درآمدزایی شود بلکه موضوعی اجتماعی است.

وی تأکید کرد: در صورتی که استفاده از بیمه‌های زندگی در جامعه رواج پیدا کند خیلی از معضلات و مشکلاتی که ناشی از فوت سرپرستان خانواده یا ناشی از نداشتن درآمد کافی در دوران بازنشستگی است با بیمه زندگی رفع می‌شود. اهتمام دولت و بیمه مرکزی بر آن است که ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی را افزایش دهند و امیدوارم در آینده اکثر افراد جامعه از بیمه‌های عمر و زندگی برخوردار باشند.

انتهای پیام/