طراحی و ساخت سامانه کنترل تردد هوشمند
طراحی و ساخت سامانه کنترل تردد هوشمند
نخبگان یک شرکت دانش بنیان مؤفق شدند برای رصد و پایش تردد‌های افراد به سازمان‌ها یک سامانه مجهز به هوش مصنوعی را طراحی و تولید کنند.

به گزارش تیکنا و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، امیرعباس برادران مدیر فروش این شرکت دانش بنیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گفت: مجموعه دانش بنیان ما با بهره گیری از نخبگان جوان کشورمان موفق شد یک سامانه مجهز به هوش مصنوعی را تولید کند که ورود و خروج افراد به مکان‌هایی مثل سازمان‌ها را کنترل میکند.

وی افزود: پس از راه اندازی این سامانه در ورودی سازمان‌ها و ارگان‌ها هنگام ورود به این مکان‌ها دیگر نیاز به ارائه کارت شناسایی و ثبت اثر انگشت نیست و افراد با قرار گرفتن در برابر دوربین‌ها شناسایی می‌شوند.

مدیر فروش شرکت دانش بنیان گفت: سامانه طراحی شده در شرکت ما قابلیت آن را دارد که هنگام تغییر چهره افراد یا زمان استفاده از ماسک و عینک هم افراد را شناسایی کند. همچنین این سامانه هنگام ورود افراد غیرمجاز به سازمان با هشدار حراست مجموعه را آگاه می‌کند.

برادران افزود: سامانه کنترل تردد تولید شده در شرکت دانش بنیان ما علاوه بر شناسایی افراد از روی چهره قابلیت پلاک خوانی خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها را هم دارد و میتواند ورود و خروج افراد با وسیله نقلیه را هم ثبت کند.

وی ادامه داد: محصول ما در حال حاضر به مرحله تجاری سازی رسیده است و بیش از ۵۰ هزار نفر در سراسر کشور برای ورود و خروج به سازمانها، دانشگاه‌ها و… از آن استفاده می‌کنند.