شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا و پارک فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر تفاهم‌نامه امضا کردند
شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا و پارک فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر تفاهم‌نامه امضا کردند
شرکت توسع دانش‌بنیان سینا به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با پارک فناوری دانشگاه صنعت امیرکبیر تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، شرکت‌ توسعه دانش‌بنیان سینا و پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر ظهر امروز به منظور همکاری دوجانبه برای محرومیت‌زدایی و توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور تفاهم‌نامه امضا کردند.

در این مراسم سید فرهنگ فصیحی؛ رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اهمیت همکاری این پارک با صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر سینا اظهار کرد: این قبیل ارتباطات که در واقع منجر به شبکه‌سازی در بخش عرضه علم و فناوری و تقاضا می‌شود. چنین همکاری‌هایی اهمیت بسیار بالایی دارد که متأسفانه جای آن در کشور تا حدودی خالی است. امیدواریم تفاهم‌نامه‌های این چنینی در حد صحبت باقی نماند و اجرایی شود و در راستای جزئیات تفاهم‌نامه بین پارک علم و فناوری امیرکبیر و شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا ظرفیت‌های این پارک به خوبی شناسایی شده و به صنعت متصل شوند.

وی افزود: در چند دهه اخیر دانشگاه‌ها تبدیل به نهادهایی دو لبه شده است یعنی دانشگاه می‌تواند در مضای تئوری و پژوهش به طور مستقل پیش برود و اگر کسی نباشد که نتیجه تحقیقاتی دانشگاهی را به‌کارگیری کند حجم زیادی مقله علمی در کتابخانه‌ها پر می‌شود. همچنین دیگر زمان اینکه دانشجو و محقق را با زود و اجبار وارد فضای عملیاتی و صنعتی کنیم گذشته است. اگر مجموعه یا نهادی بتواند در تعریف تقاضا و ارتباط صنعت و دانشگاه تسهیل‌گری کند کار کلیدی انجام داده است. حقیقت این است که صنعت و دانشگاه به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار نمی‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد: صنعت برای تولید محصول نیازهای فوری دارد در حالی که دانشگاه به تدریج محصول و خدمات مختلف را طراحی و تعریف می‌کند. در این میان مجموعه‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، پارک‌ها و پلتفرم‌ها میتواند تسهیل‌گر ارتباط صنعت و دانشگاه باشند. با توجه به ظرفیت‌هایی که در شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا وجود دارد بسیار امیدواریم شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری امیرکبیر به صنعت متصل شوند. اگر الگوی همکاری پارک دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا فراگیر شود بعد از مدتی شبکه عرضه‌کنندگان فناوری به شبکه نیازهای واقعی شرکت متصل می‌شود.

 

در ادامه یاسر خانی؛ مدیرعامل شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا عنوان کرد: با توجه به اینکه عمده شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری امیرکبیر صنعتی هستند همکاری بین شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا و  پارک فناوری امیرکبیر منجر به تبدیل ایده‌ها به برنامه‌‌های اجرایی می‌شود. شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا در کنار پارک علم و فناوری امیرکبیر با تعداد زیادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ارتباط دارد و همین موضوع سبب می‌شود جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناور تسهیل و هچنین از بدنه دانشی و پژوهشی دانشگاه به نحو احسن استفاده شود.

مدیرعامل شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا ادامه داد: ان‌شاءالله این تفاهم‌نامه سبب خیر و برکت برای جامعه اقتصادی و جامعه نوآوری و دانشگاهی کشور باشد. ما به دنبال رساندن تفاهم‌نامه به مرحله اجرایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستیم.

انتهای پیام/