سند بومی‌سازی سوخت راکتور‌های هسته‌ای رونمایی شد
سند بومی‌سازی سوخت راکتور‌های هسته‌ای رونمایی شد
سازمان انرژی اتمی سند بومی‌سازی سوخت راكتور‌های هسته‌ای رونمایی کرد.

به گزارش گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، بستان منش نماینده اداره دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی در گفت و گویی پیرامون آخرین خبرها و دستاورد های صنعت هسته ای گفت: در روزهای اخیر سند بومی سازی سوخت راکتور های هسته ای کشور رو نمایی شد.

وی افزود: طبق این سند فرآیند ها از اکتشاف تا استخراج و در نهایت تولید سوخت هسته ای تنظیم شده و راهبرد ها و اقداماتی که برای این کار نیاز است در سند آمده است.

بستان منش تصریح کرد: سازمان انرژی اتمی دارای سند راهبردی است این سند جدید در ذیل برنامه راهبردی کلی تدوین شده و این اسناد نقشه راه بسیار خوبی برای توسعه فناوری هسته ای در کشور هستند.

وی ادامه داد: خبر دیگر این است که عملیات اجرایی مجتمع معدنی و صنعتی شهید باکری آغاز شده است. فعالیت این مجتمع معدنی و صنعتی که در واقع حاوی عناصر پرتو زاست از چند سال قبل شروع شده بود ما وارد عملیات استخراج شدیم که هفته گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شد. این موضوع هم می تواند بحث اشتغال زایی بسیار خوبی داشته باشد و هم باعث سرمایه گذاری و رونق منطقه شود. از عناصر پرتوزایی که در آن منطقه وجود دارد در صنعت هسته ای و نیازهایی که در سطح کشور داریم استفاده می شود.

بستان منش گفت: رویداد های متنوعی در سازمان انرژی اتمی اتفاق می افتد. اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار داشتند.

وی افزود: شاهد تشکیل کار گروه تخصصی بورس تهران و سازمان انرژی اتمی بودیم که شرکت های سازمان می توانند برای تأمین بحث سرمایه از زیر ساخت های بورس تهران استفاده کنند . این برنامه بلند مدت و اتفاق بسیار خوبی است.

نماینده اداره دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی گفت: با توجه به رویکرد های سازمان و اینکه بحث نوآوری باز جزء سیاست های سازمان است شاهد اتفاق های جدید در سازمان هستیم این مسائل کم کم در جامعه روشن شده و در آینده بیش از این از صنعت هسته ای خواهیم دید.

انتهای پیام/