سالانه پنج هزار سرباز پژوهشگر در عرصه علمی به کارگرفته می‌شود
سالانه پنج هزار سرباز پژوهشگر در عرصه علمی به کارگرفته می‌شود
رئیس مرکز نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سالانه حدود پنج هزار نفر سرباز پژوهشگر در عرصه فناورانه و علمی و پژوهشی به‌کار گرفته می شود که با انجام کارهای تحقیقاتی از یک تا ۱۹ ماه کسر خدمت برخوردار می شوند.

به گزارش گروه جامعه تیکنا، حجت الله واعظی نژاد روز پنجشنبه در حاشیه بازدید علمی و تخصصی شماری از نخبگان شاهد و ایثارگر از دانشگاه علوم دریایی نوشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: حوزه بنیاد نخبگان نیروهای مسلح در سه حوزه های نخبگان پایور (رسمی)، نخبگان وظیفه و محققان وظیفه فعال است.

وی اظهارداشت: همچنین سالانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مشمولان دارای تحصیلات عالیه یا در شمار نخبگان به حساب می آیند به عنوان استعداد برتر وظیفه یا نخبگان وظیفه دوره سربازی در نیروهای مسلح را در قالب تحقیقاتی و پژوهش های فناورانه می گذارند.

وی خاطرنشان کرد: ستاد نیروهای مسلح نیز یک عرصه علمی برای مشمولان وظیفه که تحصیلات عالیه فراهم کرد که دوران خدمت سربازی در یک عرصه علمی بگذارند که امری بسیار مهم است.

رئیس مرکز نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد : یکی از برنامه هایی که برای نخبگان وظیفه پیش بینی کردیم بحث اعزام این افراد به اردو راهیان پیشرفت است که بازدید امروز نیز در همین راستا برگزار شد.

به گفته واعظی نژاد در این بازدیدها سربازان نخبه با نخبگان ملی و با دستاوردهای عرصه دفاعی و علمی آشنا می شوند که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

۸۰ نفر از نخبگان شاهد و ایثارگر آجا امروز از بخش های مختلف نیروی دریایی نوشهر بازدید کردند.

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر در سال ۱۳۵۹ تحت عنوان مرکز آموزش عالی علوم دریایی تأسیس شد و در سال ۱۳۶۰ با جذب اولین دوره دانشجویی به صورت رسمی شروع به کار کرد.

این دانشگاه از ۶ دانشکده عرشه، مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی، مدیریت و کمیسر دریایی، علوم پایه و تفنگدار دریایی تشکیل شده است. دانشجویان این دانشکده ها در پنج رشته کارشناسی و ۶ رشته کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.