ساخت دستگاه بازتاب سنج قابل حمل با قابلیت عیب‌یابی شبکه‌های فیبر نوری
ساخت دستگاه بازتاب سنج قابل حمل با قابلیت عیب‌یابی شبکه‌های فیبر نوری
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت دستگاه بازتاب سنج نوری حوزه زمان (OTDR) شدند که در صنعت مخابرات جهت نصب و بازرسی شبکه‌های مبتنی بر فیبر نوری به کار می‌رود.

به گزارش گروه فناوری اطلاعات تیکنا، تجهیزات مرتبط با این فناوری با رشد قابل توجهی روبرو است. از این جهت دانش تولید این نوع تجهیزات در داخل کشور که تجهیزات اندازه گیری نیز بخش عمده ای از آن هستند، از اهمیت بالایی برخوردار است. در عین حال توسعه محصولات با فناوری مشابه و ورود به بازارهای جدید از دیگر نتایج کسب این دانش فنی محسوب می شود.

وی در خصوص وجه تمایز این شرکت نسبت به مجموعه های مشابه گفت: این شرکت به صورت تخصصی در حوزه الکترونیک نوری و ساخت و توسعه محصولات با فناوری بالا فعالیت دارد؛ بنابراین می توان گفت با صنعت الکترونیک عمومی کشور فاصله داشته و باعث به کارگیری مستقیم فارغ التحصیلان دوره‌های تحصیلات تکمیلی رشته های تخصصی می شود. تولید محصولاتی که عمدتا وارداتی و فاقد خدمات مناسب هستند و سابقه تولید در کشور را ندارند نیز می توان وجه تمایز این شرکت دانست.

علی محمدی به وضعیت اشتغال زایی شرکت نورپروژه آرتا اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به حوزه کاری ما نیروی فعال در این مجموعه، عمدتا از بین مهندسان رشته های مهندسی برق و کامپیوتر هستند و هم اکنون پنج نفر از فارغ التحصیلان و دانشجویان مقاطع دکتریا و کارشناسی ارشد به صورت تمام وقت و پاره وقت اشتغال به کار دارند.