رویداد صنعتی «اکسپو روسیه-ایران» با همکاری پارک علم و فناوری مازندران برگزار شد
رویداد صنعتی «اکسپو روسیه-ایران» با همکاری پارک علم و فناوری مازندران برگزار شد
اولین رویداد نمایشگاه بین‌المللی صنعتی "اکسپو روسیه - ایران ۲۰۲۳" به همت وزارت امور خارجه، وزارت توسعه اقتصادی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت انرژی، وزارت کشاورزی و اتاق بازرگانی فدراسیون روسیه و پارک علم و فناوری مازندران در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران توسط شرکت سهامی «زاروبژ اکسپو» برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصاد ایران و جهان تیکنا، اولین رویداد نمایشگاه بین‌المللی صنعتی «اکسپو روسیه – ایران ۲۰۲۳» به همت وزارت امور خارجه، وزارت توسعه اقتصادی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت انرژی، وزارت کشاورزی و اتاق بازرگانی فدراسیون روسیه و پارک علم و فناوری مازندران در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران توسط شرکت سهامی «زاروبژ اکسپو» برگزار شد.

این رویداد در راستای توسعه تعاملات بین‌الملل و بهره‌مندی از فرصت انتقال تجربیات این حوزه با حضور بیش از ۸۰ شرکت و بیش از ۲۰ دانشگاه از کشور روسیه با همکاری پارک علم و فناوری مازندران انجام شد.

در این نمایشگاه، شرکت‌های روسی و ایرانی همکاری و تعاملات خود را در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی، ترانزیت، لجستیک و حمل و نقل، بین‌الملل، فناوری، تکنولوژی و انتقال دانش به نمایش گذاشتند.

در حاشیه نمایشگاه نیز پس از افتتاحیه، پنل‌ها و میزگردهای تخصصی در حوزه‌های حمل و نقل، تجارت، پزشکی و انرژی برگزار شد.

رویداد مذکور با حضور مقامات دولتی از کشور روسیه و ایران از جمله؛ حسینی‌پور استاندار مازندران و هیئت همراه، روح الله ایزدخواه نماینده مجلس شورای اسلامی، الکسی ددوف، سفیر فوق العاده فدراسیون روسیه، رجب رصروف رئیس شورای تجاری و اقتصادی ایران و روسیه، اندی بلینیکوف نماینده تجاری فدراسیون روسیه، برگزار شد

گفتنی است، اتاق بازرگانی تهران، اداره صمت و دانشگاه‌های تهران حضور فعال داشتند. این رویداد به منظور تقویت روابط تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری؛ گسترش و مبادله انواع همکاری‌ها؛ پشتیبانی صادرات محصولات داخلی توسط شرکت‌های روسی به بازارهای خاورمیانه و نزدیک و توسعه همکاری‌های اقتصادی، علمی، فناوری نشست‌های B2B فیمابین شرکت‌های متناظر روسی و ایران هماهنگی و انجام گرفت و پارک علم و فناوری مازندران، مجری رویداد صنعتی اکسپو ایران – روسیه ۲۰۲۳ داخل کشور بوده است.