رونمایی از داروی درمان زخم سالک با اثر ترمیم کنندگی اسکار
رونمایی از داروی درمان زخم سالک با اثر ترمیم کنندگی اسکار

به گزارش خبرنگار گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، در حاشیه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ از داروی دانش بنیان Leish Gl برای درمان سالک رونمایی شد. علی خامسی پور، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم رونمایی این محصول در توزیع بیماری سالک گفت: این بیماری توسط پشه کوهی یا پشه خاکی در مناطقی مانند مشهد […]

به گزارش خبرنگار گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، در حاشیه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ از داروی دانش بنیان Leish Gl برای درمان سالک رونمایی شد.

علی خامسی پور، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم رونمایی این محصول در توزیع بیماری سالک گفت: این بیماری توسط پشه کوهی یا پشه خاکی در مناطقی مانند مشهد و بم و تهران و غیره به انسان منتقل می‌شود. در بیش از ۱۰۰ کشور جهان وجود دارد.

پاینده، مدیر عامل شرکت دانش بنیان بهپاد طب ایرانیان نیز گفت: این شرکت از سال ۹۲ تاسیس شده است و از شرکت های مستقر در پارک پردیس است، تمرکز این شرکت بر تولید داروهای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است که در درمان سرطان، کرونا و بیماری‌های خود ایمن استفاده می‌شود زیرا کرونا نشان داد که تولید داروهای تقویت سیستم ایمنی بدن تا چه میزان، مهم است.

وی افزود: بخش اول تمرکز شرکت بر تولید داروهای تنظیم کننده درمان، بخش دوم تولید دانش فنی در زمینه فرمولاسیون، شناسایی و استخراج مواد تنطیم کننده و نیز بخش سوم تولید مکمل‌های سیستم ایمنی بدن است. محصولی که امروز رونمایی می شود محصول تلاش سی ساله است.

اشرفی، مسئول فنی شرکت بهپاد طب ایرانیان نیز در ادامه گفت: همه محصولات تولیدی این شرکت ناظر بر افزایش سیستم ایمنی بدن است. دانشمندان شرکت با گیاهان بومی داخل کشور این داروها را تولید می‌کنند.
این دارو برای درمان بیماری سالک روی زخم سالک اثر گذار خواهد بود و سیستم ایمنی سلولی را به دنبال خواهد داشت.

وی در رابطه با مزیت این محصول نسبت به محصولات دیگر درمانی در بازار، افزود: درمانی که در حال حاضر انجام می‌شود، تزریق روی محل زخم با اثر میکروب کشی و درد فراوان است‌. اما فرآورده ما علاوه بر میکروب کشی و درمان، اثر ترمیم کنندگی اسکار زخم را به همراه دارد و در زخم‌های متوسط و کوچک پس از درمان اثری از اسکار باقی نمی‌ماند.

اشرفی با اشاره به اینکه مطالعات بالینی را به طور اختصاصی روی زخم سالک انجام دادیم، گفت: اما مطالعات حیوانی را بر روی تمامی زخم‌ها به جز زخم دیابتی انجام داده ایم که موفقیت آمیز بوده است. چشم انداز ما صادرات این دارو به اقصی نقاط جهان است.

گفتنی است، هر ساله نمایشگاه اینوتکس به عنوان بزرگترین رویداد نوآوری و فناوری، با هدف گردهمایی فعالان اکوسیستم فناوری در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

امسال دوازدهمین دوره از رویداد اینوتکس در حالی برگزار می‌شود که مخاطب و بازدیدکنندگانی از دیگر کشور‌ها نیز در آن حضور دارند.

توانمندسازى کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع خلاق از طریق ارائه موفقیت‌های‌شان، تامین منابع مالى، پیدا کردن مسیر مناسب جهت ورود به بازار و نیز برقرارى ارتباط میان اجزای مختلف زیست‌بوم نوآوری و فناوری از جمله اهداف برگزارى این رویداد است، از این‌رو اعضا و فعالان اکوسیستم فناوری گرد هم می‌آیند.

اینوتکس ۲۰۲۳ از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. این نمایشگاه میزبان بیش از ۴۰۰ شــرکت نوآور و فناور در قالب غرفه دار، ۱۵۰ سرمایه‌گذار استارت‌آپی، ۴۰۰ جلسه بین کسب‌وکارها و ۲۰ رویداد و بخش جانبی‌ است.

انتهای پیام/