رصد دقیق فعالیت‌ انتخاباتی نامزدها و برخورد قاطع با جرایم فضای مجازی
رصد دقیق فعالیت‌ انتخاباتی نامزدها و برخورد قاطع با جرایم فضای مجازی
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با تاکید بر اجرای دقیق ماده ۸۱ قانون انتخابات،گفت: در اجرای این بخش از قانون انتخابات، تمام فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات به صورت لحظه‌ای رصد و با تخلفات احتمالی نامزدها در ایام تبلیغات، برخورد جدی خواهد شد.

به گزارش گروه سیاست و حکمرانی تیکنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

انتخابات در استان تهران به عنوان پرجمعیت ترین استان کشور از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است و به گفته مسئولان امر، برنامه ریزی های لازم در این زمینه از پارسال آغاز و امسال با جدیت بیشتری کار دنبال شد.

در این راستا کمیته‌های مربوطه تشکیل و پس از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان درمورد افراد تایید صلاحیت شده، جلسات کمیته انتخابات استان تهران به صورت مستمر برگزار می‌شود.

سیدعباس جوهری جمعه شب در دومین جلسه کمیته انتخابات استان تهران که به آخرین وضعیت تبلیغات نامزدهای انتخابات در راستای اجرای ماده ۸۱ قانون انتخابات اختصاص داشت، با اشاره به رصد لحظه ای فعالیت های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات و ثبت تخلفات بر اجرای دقیق ماده ۸۱ قانون انتخابات در استان تهران تاکید کرد.

در این جلسه که با حضور تمامی اعضا از جمله مدیران شبکه تهران برگزار شد، فرمانداران شهرستان‌ها مکلف شدند براساس ماده ۷۴ قانون انتخابات مجلس سریعا امکانات دستگاه‌های شهرستان خود را برای ارسال به کمیته تبلیغات استان در راستای ابلاغ از سوی تهران احصا کنند.

با هرگونه جرائم و تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی برخورد قاطع خواهد شد

همچنین محسن نایبی در جلسه ستاد امنیت انتخابات استان تهران بر رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر توجه و تحقق چهار اصل امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت مردم تاکید کرد.

در این جلسه آخرین وضعیت شعب، اقدامات دستگاه‌ها در اتخاذ تدابیر لازم برای اقدامات ایجابی و سلبی در ارتقای امنیت انتخابات پیش رو، پوشش اینترنت در نقاط کور استان، رصد فضای مجازی و آموزش نیروهای اجرایی و عملیاتی بررسی و مورد هم اندیشی قرار گرفت.

از سوی دیگر در این جلسه ضمن ارائه گزارش اقدامات دستگاه‌ها مقرر شد برای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی و همچنین برخورد قاطع با جرائم و هرگونه تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی هماهنگی و تعامل مطلوبی بین ضابطین قضایی و دادسراهای نواحی ۳۱، ۳۳ و ۳۵ برقرار شود.

همچنین مقرر شد شبکه‌های مختلف صدا و سیما با توجه به دستورالعمل شورای امنیت کشور نسبت به تهیه و پخش برنامه‌های آموزشی و تبیینی برای پیشگیری از تبلیغات سوء معاندین، حداکثرسازی مشارکت مردم و پیشگیری از جرائم نامزدها اقدام کنند.