رئیس هیأت عامل ایمیدرو: نیازمند تحول شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنایع معدنی هستیم
رئیس هیأت عامل ایمیدرو: نیازمند تحول شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنایع معدنی هستیم

به گزارش تیکنا؛ وجیه الله جعفری رئیس هیأت عامل‌ایمیدرو در آیین اختتامیه رویداد توسعه‌ایده‌های فناورانه گل گهر اظهار کرد: آنچه امروز در حوزه صنایع معدنی نیاز داریم یک تحول از طریق شرکت‌های دانش بنیان است. امروز ذخایر مختلفی در پهنه کشور وجود دارد که نیاز به شناسایی از طریق دانش روز و فناوری‌ها جدید است. […]

به گزارش تیکنا؛ وجیه الله جعفری رئیس هیأت عامل‌ایمیدرو در آیین اختتامیه رویداد توسعه‌ایده‌های فناورانه گل گهر اظهار کرد: آنچه امروز در حوزه صنایع معدنی نیاز داریم یک تحول از طریق شرکت‌های دانش بنیان است. امروز ذخایر مختلفی در پهنه کشور وجود دارد که نیاز به شناسایی از طریق دانش روز و فناوری‌ها جدید است.

او ادامه داد: اگر کار اکتشاف به درستی انجام شود استخراج بهینه هم با کمترین قیمت و بهره وری بالا را می‌توان عملیاتی کرد. البته در بخش اکتشاف کار فراوری هم از اهمیت بسیاری برخوردار است. این ضرورت نیازمند یک نگاه جدید به هر سه بخش اکتشاف، استخراج و و فراوری است. البته در حوزه استخراج نیازمند تکنولوژی‌های جدید هستیم.

جعفری تصریح کرد: در‌ ایمیدرو یک طرحی را در یکی دو سال گذشته دنبال کردیم که باید بتوانیم عناصر راهبردی را برای اجرای آن شناسایی کنیم. این را مشخص کردیم که علاوه بر مس، آهن، روی و طلا عناصر دیگری همه هستند که سالیانه بابت آن ارز زیادی خارج می‌کنیم و مواد اولیه را وارد کنیم.

رئیس‌ایمیدرو عنوان کرد: ما نیازمند نیروی انسانی خبره در تمام زنجیره معدن هستیم. شرکت گل گهر از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌هایی که نیازمند است استفاده می‌کند. گل‌گهر در این بخش پیشتاز است.

انتهای پیام/