دیجیتالی‌سازی دارایی‌های واقعی با اولانچ
دیجیتالی‌سازی دارایی‌های واقعی با اولانچ
دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا (DMV) با دیجیتالی کردن سند ۴۲ میلیون خودرو با استفاده از بلاکچین اولانچ (AVAX)، گامی بزرگ در راستای پذیرش و گسترش این فناوری برداشته است. هدف از این اقدام، کشف کلاهبرداری و کارآمدتر شدن فرآیند انتقال سند خودروهاست.

به گزارش گروه باشگاه رمزارز تیکنا، مارک کوبان، کارآفرین حامی ارزهای دیجیتال، از اهمیت این اقدام برای صنعت بلاکچین سخن گفت. او بیان داشت که این حرکت، یک پیشرفت بزرگ در حوزه کریپتو محسوب می‌شود؛ البته افرادی هستند که ممکن است در این بخش نیز مشکلات قانونی ایجاد کنند.

او به گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) کنایه زد و گفت:

اگر ارزش توکن‌های هر سند خودرو بر اساس عوامل مختلف در نوسان باشد، ممکن است ما را با چالش‌های قانونی روبرو کند.

به گفته کوبان، از آنجایی که فناوری بلاکچین در قلب ارزهای دیجیتال قرار دارد، پذیرش گسترده کیف‌پول‌های دیجیتال، یک برگ برنده بزرگ برای این حوزه به حساب می‌آید؛ زیرا چندین میلیون کالیفرنیایی را به استفاده از چنین کیف‌پول‌هایی ترغیب خواهد کرد.

او همچنین به نوآوری‌های مالی بالقوه ناشی از این ابتکار اشاره و عنوان کرد که کالیفرنیا می‌تواند به مالکان توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) سندهای خودرو اجازه دهد تا توکن خود را در قبال دریافت وام، وثیقه بگذارند و در ازای آن، به ایالت کارمزد بپردازند.