دو سمت قرمز و سبز بورس امروز
دو سمت قرمز و سبز بورس امروز
امروز نمادهای فارس، کچاد و فولاد نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند.

به گزارش گروه اقتصاد ایران و جهان تیکنا، در معاملات روز شنبه، ۱۷ تیر ۱۴۰۲، شاخص بورس تهران ۷ هزار و ۵۲۶ واحد نسبت به روز کاری گذشته ریزش کرد وتا سطح ۲ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۱۳۰ واحد پایین آمد.

شاخص کل هم وزن بورس نیز با افزایش هزار و ۲۹۰ واحدی در رقم ۷۷۷ هزار و ۴۶۸ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس نیز با افزایش ۴۸ واحدی به رقم ۲۸ هزار و ۴۹۰ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش ۳۲۴ واحد به سطح ۱۴۳ هزار و ۹۳۸ واحد رسید.

مادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز نمادهای فارس، کچاد و فولاد نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل دعبید، کاوه و شپدیس نمادهایی بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای خدیزل، ارفع و حخزر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای وسپهر، فجهان و وهور بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شهر بیشترین تراکنش را داشت و وبملت و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کتوسعه، نیان و عالیس بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات خرد سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۰ هزار و ۵۸۳ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۴۰۶ میلیارد تومان بود که ۴ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۱۱ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسید.

عرضه و تقاضای بورس

در معاملات شنبه، ۱۰۶ نماد صف خرید داشتند و ۳۳ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۲۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۵۴۱ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۵۹ درصدی به ۱۷۶ میلیارد تومان رسید.