دوره دانشجویی فرصتی برای عمق‌بخشی به زندگی فردی است
دوره دانشجویی فرصتی برای عمق‌بخشی به زندگی فردی است
رئیس مرکز توسعه فناوری راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: دانشجویان با تجربه شکست و پیروزی در دانشگاه برای زندگی فردی آماده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه فناوری پیشرفته تیکنا، شقایق حق‌جوی جوانمرد در مراسم اختتامیه جشنواره دانشجویی بنیاد آموزش فناوری نانو که بعد از ظهر امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: جنگ امروز دنیا رقابت بر سر استعدادها است و هر کشوری که نیروی انسانی با استعداد دارد موفق است. بخش قابل توجهی از جشنواره‌های جهان شناسایی آدم‌های بدرد بخور و مسئله حل‌کن است.

وی افزود: در فرهنگ ما دانشجویی خیلی محترم است و حس همدلی را تحریک می‌کند و پس از فارغ‌التحصیلی چنین فضایی وجود ندارد لذا باید از چنین فضایی استفاده کرد. سال‌های دانشجویی موقعیت عشق و کار است. دانشجو باید در فضای دانشگاه شکست بخورد و چگونه پیروز شدن را یاد بگیرد و با کمک برنامه‌های جانبی دانشگاه فرصت‌سازی در زندگی فردی دانشجویان را فراهم کند.

رییس مرکز توسعه فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری بیان کرد: امیدوارم دانشجویانی که در جشنواره دانشجویی نانو شرکت کردند فرصتی پیدا کرده باشند که به زندگی فردی خود عمق ببخشند و برای موفقیت در آینده آماده شوند.

همچنین در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در اظهار کرد: روزگاری کسی باور نداشت ایران در حوزه نانو سرآمد خواهد بود و زمانی مدیران باور نداشتند جوانان ایرانی توانایی مدیریت خواهند داشت.

وی افزود: اکنون جوانان ایرانی با تکیه بر توان داخلی توجه تمامی مجامع بین‌المللی را به خود جلب کرده‌اند. اکنون در جهانی زندگی می‌کنیم که رسانه‌های دنیا برای ایجاد تشویش و آشوب در ایران بحران‌سازی می‌کنند و خود را دلسوز زنان ایرانی نشان می‌دهند ولی همین رسانه‌ها امروز هیچ ابراز تاسفی برای کشته شدن مظلومان و کودکان فلسطینی نمی‌کنند. اگر امروز کشورهای مختلف دنیا نمی‌توانند جسارتی به ایرانی بکنند به برکت تلاش‌های جوانان کشورمان است و هیچ کشوری جرات حمله به ایران را ندارند. نخبگان ایرانی هرجا نیاز بود ورود کردند و نشان دادند که می‌توانند نیازهای کشور را برطرف و پیشرفته‌ترین فناوری‌های دنیا را بومی‌سازی کنند.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: امروز تابلو ادعای دروغین حقوق بشر جنایت‌های رژیم صهیونیستی است. امروز در مقابل قدرت رسانه‌ای رژیم صهیونیستی مردم سراسر جهان تسلیم نمی‌شوند و تظاهرات‌های متعددی در کشورهای بر علیه جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیستی برگزار می‌شود.

رستمی عنوان کرد: آینده کشور به تلاش‌های نخبگان و جوانان ایرانی در صنعت نانو و سایر صنایع گره خورده است و به همه تلاشگران صنعت نانو تبریک می‌گویم.

انتهای پیام/