دشمنان انقلاب اسلامی امروز به سمت اغما، نابینایی سیاسی و سرگردانی راهبردی پیش می‌روند
دشمنان انقلاب اسلامی امروز به سمت اغما، نابینایی سیاسی و سرگردانی راهبردی پیش می‌روند
سردار سلامی گفت: بعد از گذشت ۴۳ سال دشمنان انقلاب امروز به سمت اغما و نابینای سیاسی و سرگردانی راهبردی پیش می‌روند و با اینکه بسیار محاسبه گرند در حال عقب نشینی و زوالند ناتوان در حل مسائل بین المللی و داخلی خود هستند در حالی که ایران رو به پیشرفت است و الحمدالله بسیار قوی شده ایم.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست و حکمرانی تیکنا، سردار سلامی گفت: بعد از گذشت ۴۳ سال دشمنان انقلاب اسلامی امروز به سمت اغما و نابینای سیاسی و سرگردانی راهبردی پیش می‌روند و با اینکه بسیار محاسبه گرند در حال عقب نشینی و زوالند ناتوان در حل مسائل بین المللی و داخلی خود هستند در حالی که ایران رو به پیشرفت است و الحمدالله بسیار قوی شده ایم.

گردهمایی ایثارگران دانشگاه تهران گرامیداشت هفته دفاع مقدس روز دوشنبه در تالار علامه امینی این دانشگاه برگزار شد.

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه به طور معمول، آغار هر سال شروع یک بهار است، گفت: امروز با حضور در این دانشگاه تهران عطر دل انگیز شکفتن بهار علم و دانش را در کشور عزیزمان احساس کردم.

وی افزود: دانشگاه کانون جوشش امید و نقطه کانونی معرفت و ادب و فرهنگ جامعه ماست. دانشگاه مظهر اقتدار و شخصیت جهانی کشور ماست. این نهاد پرچمدار حریت و آزادی، اقتدار، مبارزه با استعمار، استبداد بوده و هست و محراب جنگ با دشمنان استقلال این وطن و دشمنان آزادی این ملت و نیز شخصیت جهانی این ملت بوده است و به همین دلیل نیز امروز نقطه تمرکز تمام قوای دشمن و اندیشه و تفکر جوانان ما دانشگاه است.

سلامی عنوان کرد: تهاجمات رسانه ای و فضای مجازی برای غلبه بر اندیشه جوانان ما چیزی شبیه به استفاده از سلاح های کشتار جمعی در هیروشیما است‌. دانشگاه میدان مقدس این مبارزه نوین است. زیرا ذهن ها در این محیط، روشن و آگاه می شوند و روشنفکران حقیقی و مومن دشمن را در دانشگاه شکست می دهند.

وی افزود: امروز به فضل الهی آثار شکست را در سیمای دشمن می‌بینیم و در روزهای آینده نیز خواهیم دید. دانشگاه، محل نمایش شکوه ایمان و علم به عنوان دو عنصر اساسی شخصیت بخش به جامعه ماست. دست همه اساتید را می بوسم. به عنوان یک سرباز کوچک به حضور در این دانشگاه، افتخار می کنم. ادای احترام می کنم به ارواح پاک همه شهدای انقلاب مخصوصا شهیدانی که از این دانشگاه برای دفاع از منزلت، شرافت، حیثیت، استقلال و حفظ تمامیت ارضی سینه خود را سپر گلوله ها کردند.

سلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه  بسیار از واقعیات، جریانات زنده ای هستند، گفت: حقایق جاری در متن زمان، هرگز زائل نمی شوند و همواره هویت، عزت و کرامت یک جامعه هستند و فراموش نشده و امتداد می یابد مانند عاشورا که قلب تاریخ است و برای همیشه می ماند و جنگ هشت ساله نیز امتداد و جلوه ای از عاشورا در عصر حاضر بود. عاشورا در عمق تاثیر گذار بود و قله رفیع از فضیلت ها ساخت. دفاع مقدس در دامنه این قله رفیع و در حد و اندازه تحمل ما بود.

وی ادامه داد: برای توصیف این حقیقت باید به این نکته اشاره شود که این جنگ طولانی ترین، مدرن ترین و نابرابرترین جنگ قرن بیستم بود و کاملا مقیاس این جنگ در ابعاد سیاسی، اقتصادی، عملیات روانی و نظامی در سطح جهانی بود. از یک سو همه قدرت های بزرگ آن روز بودند مثلا شوروی با ۱۰۲ لشکر زرهی و بزرگترین قدرت هسته ای و هوایی در جهان بود و آمریکا که هنوز هم از لحاظ قدرت های ظاهری نظامی به اندازه تمام عالم بودجه نظامی دارد و اروپای آنروز و بسیاری از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، ائتلافی شدند در مقابل پدیده انقلاب و نظام ما که در دوران طفولیت بود با هم متحد شدند و دشمنی ها را در مقابل ما کنار گذاشتند.

سلامی گفت: جنگ ۸ ساله با هیچ یک از فرمول های جنگ های متعارف گذشته قرابتی نداشت و یک تقسیم وظایف جهانی کردند آنقدر که در اثنای جنگ قدرت زمینی صدام چهارمین ارتش جهانی با ۵۰ لشکر و ۹۰ تیم شد. در عملیات بصره روی تانک برها با ۷۰۰ هواپیماهای جنگی شلیک می‌کردند. میلیارد دلار فقط عربستان و کویت به عراق پول نقد دادند. آمریکایی ها همه ابزارهای اطلاعاتی را در اختیار عراق می گذاشتند و در مجموع یک عملیات روانی فوق العاده بود. نقطه مناسبی را برای هجوم به ملت ایران انتخاب کرده بودند.  یعنی ایران را در نقشه سیاسی جهان را بخشی از نقطه سیاسی آمریکا کنند.

وی افزود: هیچ قدرت منطقه ای قادر نبود از مدار ابرقدرتها بگریزد اما ایران آمریکا را به شکست کشاند. جمهوری اسلامی ایران به تنهایی توانست در عصر حاکمیت آمریکا، این کشور را از ایران اخراج کند. ما تنها می جنگیدیم و تحریم شده بودیم. ما بسیاری از سلاح ها را برای عملیات بعدی غنیمت می گرفتیم. بعدها موازنه موشکی را هم با وجود شهید تهرانی مقدم انجام دادیم.  اگر این شهدا وارد میدان نمی شدند و خانواده یشان صبوری نمی‌کردند به امنیت نمی رسیدیم ریشه ها روی زمین می افتادند به هیچ وجه سیمای کشور اشغال شده نداشتیم.

سلامی ادامه داد: شما سیمای کشورهای اشغال شده را مانند افغانستان و عراق و غیره را که می‌بینید به این نتیجه می رسید که امام و رهبری چگونه دشمن را در میدان بازداشتند. دشمن نه در گذشته نه اکنون نمی تواند درخشش ملت را تحمل کند. امروز همه علیه ملت ما هستند از صنعت سینما تا اینترنت و حتی سلبریتی های غیر ایرانی و رهبران کشورهای بزرگ و همه همه با ما در ستیز بوده و هستند یک لحظه تاخیر کنیم یک‌روزه سرنوشتمان تغییر می کند.

وی تاکید کرد: ابدا نباید به دشمن اعتماد کرد همه شان با هم در میدان هستند حتی سال گذشته ذوق زده شده بودند اما تصورات واهی و انحرافات در برآوردها عامل اصلی شکست دشمن شد البته مقاومت ملت ایران و عظمت رهبر معظم انقلاب، سد راه رسیدن دشمنان به اهداف پلیدشان شدند.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: اینها در حال زوالند ما چشم در چشم اینها داریم و می بینیم بعد از گذشت ۴۳ سال دشمنان انقلاب امروز به سمت اغما و نابینای سیاسی و سرگردانی راهبردی پیش می‌روند و با اینکه بسیار محاسبه گرند در حال عقب نشینی و زوالند ناتوان در حل مسائل بین المللی و داخلی خود هستند در حالی که ایران رو به پیشرفت است و الحمدالله بسیار قوی شده ایم روزی که فشنگ هم نمی ساختیم با تمام امپراتوری ها مواجه شدیم امروز قدرت نظامی و دفاعی ما پیشرفت های اعجاب انگیزی در بسیاری از جنبه های قدرت دارد جای خود دارد‌. خط عزیمت قدرت های پیشرفته هستیم و این در حالی بود و هست که آگاهی مردم و انتخاب و تشخیص درست آنها همه راه‌ها را بر دشمن بسته است.