درخواست ۱۰۰ هزار میلیاردی از رییس بانک مرکزی با اسناد جعلی/ متهم دستگیر شد
درخواست ۱۰۰ هزار میلیاردی از رییس بانک مرکزی با اسناد جعلی/ متهم دستگیر شد
سخنگوی قوه قضائیه از دستگیری جاعلی که مدعی شده بود از طرف یک مقام اقتصادی است، خبر داد و گفت: این فرد با نامه جعلی درخواست واریز ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به حسابش را کرده بود.

به گزارش تیکنا، نشست خبری ویژه و فوق‌العاده اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضائیه امروز شنبه ۱۴ مهرماه برگزار شد.

وی در این نشست ضمن تسلیت شهادت مجاهد کبیر، رهبر مقاومت لبنان، شهید سیدحسن نصرالله که پس از عمری مبارزه بی‌امان با اشغالگران قدس به شهادت رسید، بیان کرد: بی‌شک اگر امروز سیدِ عزیز ما در ظاهر از این دنیای فانی به منزلگاه ابدی شتافته است، اما می‌دانیم و مطمئن هستیم که روح بلند این سید جلیل‌القدر، ارزش‌های جدیدی را در جوامع اسلامی خواهد آفرید.

جهانگیر افزود: با ایجاد روح وحدت در بین مسلمانان و بیداری حاکمان کشورهای اسلامی به‌زودی در کشورهای لبنان، فلسطین، یمن، عراق و سایر کشورها، انشاالله شاهد ده‌ها قهرمان مبارز همچون سید حسن نصرالله خواهیم بود.

وی افزود: از دلیرمردان و عزیزان نیروهای مسلح به ویژه پاسداران عزیز در سپاه مقتدر انقلاب اسلامی و ستاد کل نیروهای مسلح به خاطر عملیات غرور آفرین وعده صادق ۲ تشکر می‌کنم.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: از اینکه فرزندان رهبری امروز می‌توانند سیلی سختی بر دشمنان غاصب و استکبار جهانی در وقت خودش به گفته رهبری نه با تعجیل و نه با تأخیر وارد کنند و جا دارد دست و بازوی این بزرگان را ببوسیم.

وی تاکید کرد: فرزندان امام و رهبری با هر تجاوزی نسبت به کشور عزیزمان و منافع کشور به شدت برخورد خواهند کرد و دشمن را از عمل خود پشیمان خواهد کرد.

وی گفت: نماز جمعه دیروز نشان داد که قدرت امنیت ایران در سایه میلیونی اقشار مختلف مردم از رهبری و ولایت فقیه و از ارزش‌ها است و حفظ این ارزش‌ها و اخلاق و انسانیت اقتضا دارد که همه آحاد ملت به ندای وحدت بخشی که در ایران سر داده می‌شود، گوش دهند.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه در آستانه سالروز عملیات طوفان‌الاقصی قرار داریم و همین یک سال قبل بود که دفاع مشروع مردم فلسطین این عملیات غرور آفرین را به دنبال داشت، ابراز کرد: امروز بعد از گذشت یک سال از آن واقعه می‌بینیم ساعت به ساعت از عمر این رژیم گذشته و طلیعه پیروزی نزدیک می‌شود؛ اگرچه جنایات ددمنشانه و وحشیانه رژیم جنایتکار صهیونیستی همه ما را آزرده خاطر کرده است، اما باید بدانیم که برای رسیدن به پیروزی و اهداف بلند باید هزینه پرداخت. امیدواریم به زودی شاهد نیستی و نابودی رژیم صهیونیستی در عالم باشیم

وی با بیان اینکه در هفته نیروی انتظامی و هفته بزرگداشت فرماندهی انتظامی هستیم، گفت: این هفته را خدمت یکایک دلیرمردان عرصه انتظامی کشور تبریک عرض می‌کنیم. بی شک اگر جانفشانی‌ها و حماسه آفرینی‌های جان برکفان انتظامی در سراسر کشور چه در حریم مرزها و چه در داخل کشور برای آرامش و امنیت مردم نبود، امروز شاهد این امنیت پایدار نبودیم. نشانه بزرگ خدمت این عزیزان به مردم، این است که هر روز شاهد شهادت نیروهای انتظامی همانند روزهای اخیر هستیم که شهادت آن‌ها را به خانواده‌شان و فرماندهی نیروی انتظامی تسلیت می‌گوئیم که تلاش می‌کنند با کمک نیروهای خود امنیت و آرامش را برای مردم به ارمغان بیاورند.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه افزود: در دوره تحول قضائی با ریاست محسنی اژه ای بحث پرداختن به مبارزه با فساد یک رویکرد جدید چه در درون قوه چه در پیرامون آن را به دنبال داشته و برخورد سریع با کسانی که مسیر ارزش‌ها را با چالش رو به رو می‌کنند در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: با وجود افراد شیادی که به نام افراد صاحب منصب با استفاده از شهرت بعضی افراد با اتخاذ عناوین نسبت به کلاه گذاشتن بر سر مردم اقدام می‌کنند برخورد می‌شود این افراد علاوه بر اخاذی و خوردن مال مردم به نوعی اثر مخربی را در جامعه می‌گذارند و منجر به کاهش اعتماد عمومی جامعه می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در استان فارس فردی با جعل برخی از اسناد رسمی مدعی شده است که از طرف یکی از مقام‌های بلندپایه کشور بوده که در امور اقتصادی فعالیت می‌کرده است. این فرد یک فقره نامه جعلی به رئیس کل بانک مرکزی ارائه داده است و در آن نامه دستور واریزی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به حساب شخصی‌اش درخواست کرده که ناکام شده است.

وی بیان داشت: با پیگیری‌های به عمل آمده فرد شناسایی و دستگیر شده که پرونده در حال رسیدگی است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: پرونده دیگری در استان البرز است که فرد با جعل عناوین دولتی مبادرت به اخذ وجوهات از مردم داشته، این شخص موفق شده در یک مورد از اصحاب یکی از پرونده‌ها به مبلغ ٣۵ میلیارد تومان اخذ کند، همچنین مبادرت به نوشتن نامه‌ای از سمت دادگستری البرز کرده که موضوع کشف و متهم بازداشت شده است.

وی افزود: در تهران نیز فردی با عنوان مشاور رئیس جمهور اقدام به تشکیل یک باند خطرناک در قالب کلاهبرداری در پوشش خیریه و امور مذهبی داشته، با نزدیک شدن به مسئولین صاحب منصب و با ادعای جعلی و غصب عناوین هدف کلاهبرداری داشته است، این پرونده نیز در حال رسیدگی است.

جهانگیر گفت: یک باند در استان اصفهان با اعمال نفوذ در پرونده‌های قضائی مبلغ ٩٠٠ میلیون تومان اخذ کرده، نامه‌هایی را جعل می‌کردند و در اختیار مال باختگان قرار می‌دادند، در بررسی‌ها نشان داد با تأسیس یک مؤسسه غیرقانونی بنام «عدالت گستر دادگر»، با همکاری تعدادی وکیل و اشخاص عادی با مانورهای متقلبانه تلاش به فریب افراد می‌کردند.این افراد شناسایی و دستگیر شدند، در دستگیری مقادیر قابل توجهی از اسناد جعلی دولتی همچنین سلاح کشف شد. همچنین تحت عنوان برنده شدن افراد در مناقصات به افراد نزدیک می‌شدند در یک مورد بیش از ٢٠٠میلیون تومان اخذ کردند تا فرد برنده مناقصه شود. همچنین مدارک جعلی برای اتباع داشتند برای هر گواهی ۵٠ میلیون تومان دریافت می‌کردند. محورهای حمل سلاح برای افراد تهیه می‌کردند و از هر فرد حداقل ۶میلیون تومان دریافت می‌کردند.حداقل ١٠٠ نفر را برای صدور مجوز حمل سلاح اخذ پول داشتند.

وی افزود: برای حل و فصل نیز از یک نفر ١ میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان اخذ کردند. این افراد شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری همه اعضای ۲۹ نفر یک باند

جهانگیر بیان داشت: تعدادی وکیل باسابقه، با سوءاستفاده از وکلای تازه‌کار و کارآموزان وکالت که تازه وارد عرصه وکالت شده بودند، پرونده‌های خاصی را به آن‌ها معرفی می‌کردند و خودشان در پشت صحنه با ادعای ارتباط با نهادهای حکومتی، قضائی و نظامی تلاش می‌کردند سیر پرونده را به مرحله‌ای دیگر ببرند.

وی افزود: همه اعضای این باند که ۲۹ نفر بودند شناسایی و دستگیر شدند همچنین پرونده در حال رسیدگی است.

شناسایی و بازداشت باند «دکتر» با ادعای اعمال نفوذ در دستگاه قضائی

جهانگیر همچنین بیان داشت: ۳ وکیل دادگستری (۲ مرد و یک خانم) با دریافت مبالغ هنگفتی از خانواده‌های زندانیان پرونده‌های سنگین مواد مخدر مبالغی با ادعای اعمال نفوذ در دستگاه قضائی و اینکه می‌توانند رأی به نفع زندانیان آن‌ها بگیرند اخذ کردند.

وی بیان داشت: ۳ فرد این باند که در نزد زندانیان مواد مخدر معروف به باند دکتر بودند در بازداشت هستند. تلاش برای شناسایی مرتبطان آن‌ها ادامه دارد.

 

ادامه دارد…