دانشمندان هسته‌ای دارای سهم فراوانی در پیشرفت کشور هستند
دانشمندان هسته‌ای دارای سهم فراوانی در پیشرفت کشور هستند
مشاور عالی رییس ستاد کل نیروهای مسلح در امور انتظامی و امنیتی گفت: مردم عزیز کشورمان باید بدانند که دانشمندان عزیز ما در صنعت هسته‌ای دارای سهم فراوانی در پیشرفت‌های به دست آمده در توسعه کشور هستند.

به گزارش گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، روز دوشنبه، ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ به همت امور ایثارگران سازمان انرژی اتمی، مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور مهندس محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و  رییس سازمان انرژی اتمی ایران، سردار اشتری، مشاور عالی رییس ستاد کل نیروهای مسلح در امور انتظامی و امنیتی و جمعی از معاونان، مدیران ارشد، کارکنان و ایثارگران صنعت هسته‌ای در این سازمان برگزار شد.

محمد اسلامی در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، اظهار کرد: گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یک امر قلبی، روحی و ایمانی است. جایی که انسان در قلب خود باید این گواه را زنده نگه دارد که آگاه بودن  و در مسیر الهی حرکت کردن، چه ارزش و جایگاهی دارد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد یک تهاجم سنگین با ابزارهای آن روز، علیه کشورمان بودیم و یک جریان فعال سیاسی و ایدئولوژیک در دنیا بر ضد انقلاب اسلامی ایران آغاز شد.

اسلامی تصریح کرد: این جریان بسیار قوی که عملیات اجرایی آن را دشمنان انقلاب دنبال می‌کردند به دنبال  تخریب اهداف عالیه انقلاب اسلامی بودند.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: این در حالی است که دشمنان انقلاب اسلامی از همان روز نخست بر این نظر بودند که انقلاب اسلامی ایران با این قدرت معنوی، رهبری و فکری باید ساقط شود. موضوعی که همچنان در دستور کارشان قرار دارد و هیچ تغییری نکرده و در این مسیر و تا این لحظه تمام ابزارها، شیوه‌ها و راهکارهای موثر به زعم خودشان را به کار برده‌اند.

اسلامی با بیان اینکه به راه انداختن جنگ تحمیلی در ادامه همان برنامه‌ریزی‌ها برای خاموش کردن چراغ انقلاب در سال‌های ابتدایی پیروزی آن بود، گفت: به خوبی یادمان هست که دشمنان ایران در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های خود با شروع دفاع مقدس، وعده می‌دادند که انقلاب اسلامی به زودی نابود می‌شود و با آغاز جنگ تحمیلی یک تهاجم همه جانبه علیه ما را آغاز کردند.

وی تصریح کرد: جالب اینکه به ما حمله کردند و ما را تحریم کردند و قطعنامه‌ها علیه ما صادر شد و مدام با ارسال تجهیزات و یا مستشاران نظامی و امنیتی به بغداد به دنبال حمایت و کمک به صدام بودند تا عراق را برای ساقط کردن جمهوری اسلامی ایران تجهیز کنند.

معاون رییس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه در مقابل این هجمه همه جانبه در اوایل انقلاب علیه جمهوری اسلامی، شعور، فهم و آگاهی مردم در لبیک به موقع به فرمان رهبرشان، دشمنان را دچار اشتباه محاسباتی کرد، گفت: دشمن هیچ‌گاه این حضور در صحنه ملت ایران که ثروت و یکی از دستاوردهای اصلی این انقلاب است را درک نکرد.

وی ادامه داد: موضوعی که همه مفروضات و محاسبات آن‌ها را بهم ریخت تا جایی که با شروع جنگ، رزمندگان ما در حرکت شکل گرفتند، در حرکت سازماندهی شدند و آموزش دیدند، در حرکت تجهیز شدند و در حرکت ایجاد قابلیت کردند. اتفاقی که دشمن با آن همه سیستم منظم و حمایت همه جانبه مقابل آن نتوانست مقاومت کند. این لطف الهی و برتری، چیزی جز حضور دست خدا بر سر این ملت، امام راحل و پس از آن مقام معظم رهبری نبود که شهدا با درک این معنا در این عرصه گام نهادند و این‌چنین افتخار آفریدند.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه این مراسم اظهار کرد: دشمنان جمهوری اسلامی در سال ۲۰۰۰ مجدد به دنبال بررسی و تحلیلی برای تقابل با ایران بودند و سندی با عنوان «چشم انداز مشترک ۲۰۲۰» را در آن سال منتشر کردند.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۰۰ آن‌ها ۲۰ سال آینده را در این سند به تصویر کشیدند و با قطعیت در آن اشاره داشتند که اگرچه ما در سال ۲۰۲۰ از نظر فناوری، نظامی و قدرت برتری خودمان را حفظ خواهیم کرد اما این‌ها عوامل پیروزی ما مقابل ایران‌ قوی نخواهد بود که در مسیر پیشرفت قرار دارد. آن‌ها در این سند دلیل موفق نشدن خودشان بر انقلاب اسلامی ایران را مواجهه با نیروی انسانی شهادت‌طلبی دانستند که از جان مایه می‌گذارد.

وی افزود: به همین خاطر به دنبال اندیشه و فکری برای تقابل با این عامل بودند و تمام تمرکز و جبهه فعالیت خود را روی از کار انداختن باورها گذاشتند تا «جنگ شناختی» از همان روز پدیدار شود. برای تاثیرگذاری در باورها، تبلیغات سنگین و کارهای متعددی را با همه ابزارهایی که امکان ضربه زدن به باورهای ملی و اعتقادی ما را داشت، طی دو دهه اخیر شروع کردند.

اسلامی ادامه داد: در این فضای پرالتهابی که ایجاد کردند در سال گذشته یک نمونه از آن را شاهد بودیم. همان‌طور که در سخنرانی‌های سال گذشته هم به آن اشاره داشتم، سند امنیتی آمریکا به صراحت گفته است که در خصوص ایران باید روی تفاوت‌ها و شکاف‌های جنسیتی و مواردی از این دست، سرمایه‌گذاری کرد و تمرکز داشت.

وی ادامه داد: در همین مسیر به دنبال اخلال، توطئه، درگیری و عوامل بازدارنده‌ای همچون تحریم بودند تا ساختار حاکمیتی ما را تضعیف و ناتوان کرده و فضای سالم فعالیت‌ها را به کانال‌های فرعی و پرتنش هدایت کند.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه دشمن با این روش به دنبال این است که مقبولیت و مشروعیت نظام جمهوری اسلامی را به مخاطره بیندازد و فضا را برای ضربه زدن مساعد کند، گفت: تمامی این اقدامات برای ایجاد تردید در مردم و به‌ویژه در نسل جوان است تا با روایتگری‌های مدنظرش، رژیم پهلوی را تطهیر کند. این همان جریان، همان راهبرد و همان فضاست و هنوز شاهد جنگ و تقابل تفکر حق و باطل هستیم که یک جریان برقرار بوده و هیچ تغییری نکرده است.

وی با اشاره به اینکه جبهه جنگ آن روز سرزمینی بود و امروز در سراسر کشور و در خانه‌ها و ذهن مردم است، تصریح کرد: بعضا این روزها شاهد مطالبی در مورد ایران و شرایط آن‌ هستیم که به هیچ عنوان وجود خارجی ندارد و به راحتی برای ایجاد تغییر در باورها اقدام به تولید محتوای دروغین می‌کنند.

اسلامی گفت: وقتی مطالب دروغین در موضوعات راهبردی منتشر می‌شود، طوری در ذهن‌ها تاثیر می‌گذارد که انگار اتفاقی در حال رخ دادن است. نکته مقابل این مساله این است که بدانیم روزبه‌روز کشور ما در ریل اهداف انقلاب اسلامی و راه شهدا قرار دارد و تمام عصبانیت آن‌ها از این است.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه در مقابل موانع و مشکلاتی که وجود خارجی دارد و اتفاق می‌افتد، باید صبوری، تعامل، درک درست و اقدام و عمل به موقع برای جلوگیری از گسترش آن داشت، گفت: در کشوری همچون ایران که روز به روز منابع بیشتری را تحصیل می‌کند و دستاوردهای بیشتری دارد، نباید اجازه داد جریان ارزش پول ملی آن معکوس باشد و موجب فشار بر زندگی مردم شود.

وی در پایان گفت: این مساله نیاز به یک مدیریت و مراقبت مستمر دارد تا مقابل این جریان ایجاد شده قرار بگیرد که مدام به دنبال بهانه است تا روحیه مردم را تضعیف کند. هدف همان‌طور که گفته شد از بین بردن باورها و همان جنگ ترکیبی است که مهمترین عامل آن جنگ شناختی به شمار می‌آید. به همین خاطر همچنان باید رزمنده بود و همچنان به یاد شهدا بود و راه شهدا را زنده نگه داشت.

**سردار اشتری: سهم بالای دانشمندان هسته‌ای در پیشرفت کشور

سردار اشتری، مشاور عالی رییس ستاد کل نیروهای مسلح در امور انتظامی و امنیتی نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام دفاع مقدس با اشاره به اینکه سازمان انرژی اتمی در ایران به عنوان یک پشتیبان علم و فناوری در حل مشکلات مردم، پیشتاز است، گفت: مردم عزیز کشورمان باید بدانند که دانشمندان عزیز ما در صنعت هسته‌ای دارای سهم فراوانی در پیشرفت‌های به دست آمده در توسعه کشور هستند.

وی افزود: امروز در حالی دستاوردهای فراوانی داریم که بعضا امپراتوری خبری جهانی به شکلی کار می‌کند که شاید متوجه ظرفیت‌های خود نمی‌شویم. ما بعد از انقلاب در کشورمان پیشرفت‌های بسیار خوبی داشتیم اما تبلیغات مسموم آنچنان فراوان بوده است که گاهی این مساله را در ذهن‌ها تداعی می‌کند که پیشرفتی نداشته‌ایم.

سردار اشتری در ادامه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا برفراز قله‌های سربلندی قرار دارد، تصریح کرد: در خارج از مرزهای ایران، مشکلات فراوانی بر ما تحمیل می‌شود اما این رود بزرگ در خدمت مردم و ملت در جریان است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از خطوط مقدم دفاع از ارزش‌های انقلاب امروز در سازمان انرژی اتمی قرار دارد، گفت: جنگ را ما نخواستیم بلکه بر ما تحمیل شد اما با هوشیاری حضرت امام (ره) و اعلام آمادگی و لبیک مردم، تمام معادلات دشمنان ما که به دنبال از بین بردن این انقلاب طی چند روز بودند، برهم خورد.

سردار اشتری در پایان گفت:دفاع مقدس متعلق به یک دوره خاص نیست و همچنان برای تمامی مردم این سرزمین در هر حوزه‌ای می‌تواند یک الگو و نمونه برای پیشرفت باشد.

انتهای پیام/