خانه خلاق و نوآوری سپندار و صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر  بیداوسی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
خانه خلاق و نوآوری سپندار و صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر  بیداوسی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
خانه خلاق و نوآوری سپندار و صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر  بیداوسی به منظور توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه‌های هنری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، در ابتدای این دیدار، سلمان حسینی صفا، مدیرعامل شرکت اطمینان گستر دانا با معرفی این  شرکت گفت:

اطمینان گستر دانا، بازوی سرمایه گذاری بیمه دانا است که دارای دو شرکت زیرمجموعه به عنوان مدیریت دارایی و ثروت دانا و گروه مدیریت نوآور صنایع و معادن است.

شرکت مدیریت نوآور صنایع و معادن دانا، دو ماموریت دارد:
۱- توسعه سرمایه گذاری در صنایع، معادن و بازرگانی به صورت PE
۲-  سرمایه گذاری در اکوسیستم نوآوری کشور با کمک استودیو خطرپذیر InooVen  در مراحل سرمایه گذاری پیش بذری (Pre-Seed)و بذری Seed و صندوق سرمایه گذاری خطرپذیرBidaVC در مراحل early stage – Mid stage – Growth stage فعالیت می‌کند.

حسینی صفا در ادامه افزود: شرکت اطمینان گستر دانا و شرکت‌های زیر مجموعه آن عزم جدی دارد تا در همکاری با شرکت‌ها و اجزای فعال در اکوسیستم نوآوری کشور و رفع موانع و مشکلات آنها مؤثر باشد.
لذا برای فعالیت در عرصه های علوم انسانی و هنر، به دنبال بازوی اجرایی قویی بودیم که هم دارای استانداردهای جهانی هنری باشد، هم به علم روز جهان مسلط باشد و هم شناخت کافی از اقتصاد در این عرصه داشته باشد، که با بررسی کامل به هلدینگ سپندار رسیده ایم و از این پس، هلدینگ سپندار با عاملیت خانه خلاق و نوآوری سپندار، بازوی علمی و اجرایی ما برای هرنوع فعالیت در این عرصه خواهد بود.

در ادامه، محمد نجاری، مدیرعامل هلدینگ سپندار، ضمن سپاس از مدیرعامل شرکت اطمینان گستر دانا و مدیر صندوق سرمایه گذاری بیداوسی، برای اعتماد و این سرمایه گذاری بزرگ گفت:

هلدینگ سپندار، با ۷ شرکت زیرمجوعه و یک خانه خلاق و نوآوری، به روش استارتاپ- استودیو فعالیت می کند و موسسه فرهنگی هنری سپندار جاودان خرد، تماشاخانه ظفر، کمپانی سینما تئاتر سارا، نشر آواهیا و خانه خلاق و نوآوری سپندار به طور مستقیم در عرصه‌های این تفاهمنامه فعالیت دارند. و اکنون ۵۰ عضو هیات علمی و چهره‌های برجسته داری نشان درجه ۱ و ۲ هنری با ما همکاری می‌کنند، افزود:

استقرار ۵ تیم فعال در خانه خلاق و نوآوری سپندار، با هدف برطرف کردن همه نیازهای آموزشی، علمی، فرهنگی، خوراک و پوشاک با مخاطب کودک و نوجوان، برنامه کوتاه مدت ما در این عرصه است که با ادامه فعالیت پس از این تفاهمنامه، بازار بزرگ استعدادیابی، آموزش، تولید و انتشار گسترده در سطح بین الملل را هدف گرفته ایم و با توجه به فعالیت های پیشین  این تعهد را می دهیم که این سرمایه گذاری بزرگ که بزرگترین سرمایه گذاری در عرصه علوم انسانی و هنر است، هم حافظ منافع مادی و معنوی سرمایه گذار خواهد بود و هم دروازه های جهانی را برای فرهنگ و هنر این سرزمین خواهد گشود.

در ادامه حامد دستفروشان، مدیر صندوق سرمایه گذاری بیداوسی، اظهار کرد:

جهت‌دهی به ظرفیت‌ها و سرمایه‌های این شرکت اعم از دارایی‌ های مادی، معنوی و سرمایه انسانی برای توسعه افزایش سهم اقتصاد دانش بنیان و نوآور از GDP  کشور از برنامه‌ های بلندمدت و اساسی این شرکت است.

وی ادامه داد: شرکت اطمینان گستر دانا  نیز این موضوع را یکی از مأموریت‌های اصلی خود قرار داده است. بدین منظور شرکت مدیریت نوآور صنایع و معادن دانا را با دو بازوی اجرایی صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر بیداوسی در امر سرمایه‌گذاری  CVC و  PE بر روی شرکت‌های نوآور و فناور با TRL 7 و بالاتر  و همچنین  استودیو خطرپذیر اینوون را به‌منظور سرمایه‌گذاری و توسعه استارتاپ‌ها در مراحل پیش بذری  و بذری  راه‌اندازی کرده است.

گفتنی است براساس این تفاهمنامه، صندوق سرمایه گذاری بیداوسی برنامه تامین سرمایه تا میزان هزار میلیارد تومان، برای فعالیت های مشترک با هلدینگ سپندار با عاملیت خانه خلاق و نوآوری سپندار را دارد.

انتهای پیام/