ثبت اختراع «دستگاه کنترل سلامت و حفاظت از موتورهای القایی» در پارک علم و فناوری سمنان
ثبت اختراع «دستگاه کنترل سلامت و حفاظت از موتورهای القایی» در پارک علم و فناوری سمنان
«دستگاه کنترل سلامت و حفاظت از موتورهای القایی» به همت شرکت فناور ایمن ارتفاع سمنان، از فناوران مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، ثبت اختراع شد.

به گزارش گروه فناوری پیشرفته تیکنا، «دستگاه کنترل سلامت و حفاظت از موتورهای القایی» به همت شرکت فناور ایمن ارتفاع سمنان، از فناوران مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، ثبت اختراع شد.

علی قادری چاشمی رئیس هیئت مدیره شرکت فناور ایمن ارتفاع سمنان گفت: موتورهای القایی اصلی‌ترین نیروی محرکه صنعت هستند و حفاظت از آنها یکی از بزرگ ترین دغدغه‌های صاحبان صنایع به شمار می‌رود که «دستگاه کنترل سلامت و حفاظت از موتورهای القایی» این چالش را حل کرده و علاوه بر حفاظت هوشمند و رصد دقیق سیستم، هزینه‌های تعمیرات و نگهداری را به حداقل ممکن می‌رساند و موجب بهره‌وری حداکثری خواهد شد.

وی بیان اینکه نمونه اولیه دستگاه ساخته و آماده ارائه به بازار است، افزود: کاربرد اصلی دستگاه در صنعت برق و محافظت از موتورهای الکتریکی و کمپرسورها است و از ویژگی های برجسته آن می‌توان به هوشمند بودن آن اشاره کرد بطوری‌که با هوش مصنوعی، رفتار موتور و شبکه برق را تحت نظر دارد و با تجزیه و تحلیل، برنامه متناسب با شرایط را اجرا می‌کند.

قادریبا در ادامه گفت: قابلیت کنترل و مانیتورینگ از راه دور و مدیریت شبکه‌ای کل تجهیزات الکتریکی یک کارخانه از دیگر ویژگی‌های دستگاه ساخته شده است .

حمیدرضا محمدیان سمنانی معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، هم گفت: شرکت ایمن ارتفاع سمنان به مسئولیت علی قادری چاشمی از سال ۱۳۹۸ در پارک علم و فناوری دانشگاه استقرار یافت و در زمینه تهویه مطبوع و تبرید فعالیت می‌کند؛ و پیش از این نیز موفق به ثبت دو اختراع در زمینه کاری خود و تجاری سازی آن‌ها شده است.

وی درخصوص اهمیت ثبت اختراع گفت: ثبت اختراع موجب ایجاد حمایت از مخترع و اختراع می‌شود و مخترع حق انحصاری نسبت به ساخت، صادرات، واردات، فروش و استفاده از فرآورده را بدست می‌آورد؛ از همین رو به همه فناوران و نوآوران توصیه می‌شود برای ثبت اختراع ایده‌های خود اقدام کنند و از حقوق مالکیت فکری مربوط به ثبت اختراع بهره‌مند شوند .