تیک آبی در گوگل به نام کسب و کارها اضافه می‌شود
تیک آبی در گوگل به نام کسب و کارها اضافه می‌شود
گوگل قصد دارد ویژگی را در نتایج جستجوی اینترنتی خود ارائه کند که تیک احراز هویت آبی را در کنار نام کسب وکار ها در نتایج جستجو نشان می دهد.

به گزارش تیکنا، به نقل از گیزموچاینا، به این ترتیب گوگل جستجو برای یک کسب وکار در فضای آنلاین را برای کاربران ساده تر می کند.

این آیکون احراز هویت مشابه تیک آبی اینستاگرام یا ایکس است. هنگامیکه ماوس رو تیک نگه داشته شود، این پیام به نمایش در می آید: «این آیکون نشان داده شده زیرا سیگنال های گوگل حاکی از آن است که کسب وکار مذکور واقعا همان چیزی است که ادعا می کند. گوگل نمی تواند اعتبار این کسب و کار یا محصولاتش را تضمین کند».

ویژگی مذکور هم اکنون در مرحله آزمایش است و به طور گسترده ارائه نشده است. کارشناسان هنوز تیک را در نتایج جستجو مشاهده نکرده اند اما گزارش ها حاکی از آن است که در کل این تیک در کنار کسب و کارهای بزرگ و مشهور به خصوص در حوزه های فناوری، مد و خودروسازی به نمایش در می آید.

متا، نایک، آمازون، اپل و سامسونگ از جمله برندهایی هستند که این تیک در کنار نام آنها دیده می شود.

این شرکت در پاسخ به سوالی درباره تست ویژگی مذکور گفت: ما به طور معمول ویژگی هایی که به خریداران کمک می کند اعتبار کسب و کارهای آنلاین را شناسایی کنند، آزمایش می کنیم و هم اکنون نیز مشغول اجرای آزمایش کوچکی هستیم که نشان دهنده تیک آبی در کنار برخی کسب وکارها در گوگل است.

هنوز مشخص نیست این آزمایش ها به ارائه کامل ویژگی منجر می شود یا خیر. همچنین مشخص نیست این ویژگی به کسب و کارهای رسمی محدود است یا آنکه گوگل تصممی دارد آن را گسترش دهد تا کسب وکارهای کوچک تر یا محلی را نیز در بر گیرد.