توافقنامه‌ها و قراردادهای طرح‌های پیشران اقتصاد دانش‌بنیان منعقد شد
توافقنامه‌ها و قراردادهای طرح‌های پیشران اقتصاد دانش‌بنیان منعقد شد
توافق نامه‌ها و قراردادهای اقتصاد دانش بنیان طی مراسمی با حضور معاون علمی ،فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری در حوزه طرح‌های پیشران اقتصاد دانش‌بنیان در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به امضاء رسیدند.

به گزارش گروه اقتصاد دانش بنیان تیکنا، توافق نامه‌ها و قراردادهای اقتصاد دانش بنیان طی مراسمی با حضور معاون علمی ،فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری در حوزه طرح‌های پیشران اقتصاد دانش‌بنیان در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به امضاء رسیدند.

براساس این گزارش، امضای توافقنامه (تجهیز حفاری هدایت پذیر دورانیRSS) میان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به نمایندگی روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری و شرکت ملی نفت ایران به نمایندگی مهندس محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران صورت گرفت.
همچنین با توافقنامه (پروژه های میدان‌های رشادت و اهواز) میان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به نمایندگی روح الله دهقانی، معاون علمی،فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری و هلدینگ نفت و گاز خاتم الانبیاء به نمایندگی سردار عبدالرضا عابد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به امضاء رسید.
قرارداد خرید و تعمیرات اساسی توربین و کمپرسور از دیگر قراردادها و توافقنامه هایی بود که امروز با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری میان معاونت علمی و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به نمایندگی جواد مشایخ معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به امضاء رسید.
در ادامه این مراسم معاونت علمی و شرکت نفت و انرژی پاسارگاد توافقنامه (پروژه های دانش بنیان در میدان های سپهر و جفیر) را به نمایندگی جواد مشایخ معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و علیرضا صادق آبادی مدیرعامل شرکت نفت و انرژی پاسارگاد به امضاء رساندند.
توافقنامه توسعه میدان های آذر ۲، دهلران و لاوان از دیگر توافقنامه های طرح های پیشران اقتصاد دانش‌بنیان بود که امروز با حضور معاون علمی،فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری به امضاء رسید.
این توافقنامه میان معاونت علمی به نمایندگی سلطان علیزاده، سرپرست مرکز راهبری ستادهای اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و شرکت مهندسی و توسعه سروک آذر به نمایندگی حمید رضا توسلی، مدیرعامل این شرکت به امضاء رسید.
در بخش قراردادهای توافقنامه‌های طرح های پیشران نیز سه قرارداد به امضاء رسید که مشارکت مهندسی برنامه ریزی و نظارت، اجرای پروژه میدان بینک و حفاری و توسعه چاه‌های آب ژرف از عناوین این قراردادها بود.
شرکت توسعه پترو ایران قراردادهای مشارکت مهندسی برنامه‌ریزی و نظارت و حفاری و توسعه چاه های آب ژرف را به نمایندگی سپهر سپهری مدیرعامل این شرکت با مهدی صفاری‌نیا رییس پارک علم و فناوری پردیس و سلطان علیزاده، سرپرست مرکزراهبری ستادهای اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی به امضاء رساند.
همچنین قرارداد اجرای پروژه میدان بینک نیز میان شرکت توسعه پترو ایران به نمایندگی سپهر سپهری مدیرعامل این شرکت و مهدی صفاری نیا رییس پارک علم و فناوری پردیس به امضاء رسید.
دراین مراسم ۵ قرار داد تولید بار اول به ارزش ۱۱ میلیون یورو نیز منعقد شد که از این تعداد، دو قرار داد مربوط به شرکت ملی حفاری ایران و ۳ قرار داد مربوط به شرکت ملی نفت خیر جنوب می‌شود.
قراردادهای طراحی و ساخت ابزار حافظه‌دار اندازه‌گیری دما و فشار درون چاه به  رقم ۱۶۲ هزار و ۱۶۲ یورو و طراحی و ساخت دستگاه کنترل و تحلیل بستن اتصالات لوله‌های جداری چاه به رقم ۶۳۱ هزار یوروو ۸۵ میان شرکت ملی حفاری ایران وشرکت‌های دانش‌بنیان آریا ایرانیان و توسعه فناوری مهراد پارس منعقد شد.
همچنین قراردادهای طراحی، ساخت و ارائه خدمات دستگاه اندازه گیری جریان چند فازی سیار به رقم یک میلیون و ۶۹ هزار یورو، طراحی و ساخت و خدمات رفع باگ شبیه ساز جریان چند فازی به رقم ۳۵۳ هزار یورو وطراحی، نصب و راه اندازی پمپ چند فازی به رقم ۸ میلیون و۹۱۹ هزار یورو میان شرکت مناطق نفت خیز جنوب و شرکت های فناوران فراسنجش شریف،مدیریت پروژه های صنعتی ابدال و اکسن گاز پمپ نیز منعقد شد.
بیست و هفتمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران از ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی با حضور ۱۵۰۰ شرکت فعال در حوزه‌های مرتبط با صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شدو از این میان حدود ۵۰۰ مجموعه، دانش‌بنیان هستند و دستاوردهای خود را عرضه کرده و برای توسعه بازار خود تلاش می‌کنند.
براساس این گزارش، “ارائه آخرین دستاوردهای فناورانه روز در حوزه صنعت نفت و گاز»، «گسترش تعامل با سایر کشورها و نیز رقابت با شرکتهای نفتی مشابه در سطح جهان»، «کمک به تقویت توان ساخت داخلی از طریق تبادل اطلاعات فنی» از جمله مهمترین اهداف برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز،پالایش و پتروشیمی ایران است.
همچنین«آشنایی صنعتگران صنعت نفت، گاز و پتروشیمی با دستاوردهای نوین صنعت»، «عقد قراردادهای بازرگانی در زمینه مبادله کالا، خدمات و اطلاعات فنی» و «توسعه اشتغال در عرصه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی» ازدیگر عناوین مهم برگزاری این نمایشگاه است تا بهترین فرصت و زمینه برای شرکت‌های دانش‌بنیانی باشد که توانمندی و ظرفیت حضور و بقا در بازار داخلی و بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی را دارند.