تمایل عراق برای افزایش تعامل تهران-بغداد در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر
تمایل عراق برای افزایش تعامل تهران-بغداد در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر

به گزارش تیکنا، برخلاف دیگر منابع انرژی که در شمار محدودی از کشورها متمرکز شده‌اند، منابع انرژی تجدیدپذیر و فرصت‌های چشمگیر برای بهره‌وری انرژی در مناطق جغرافیایی گسترده‌ای وجود دارد. استقرار سریع انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی و گوناگونی فناورانه منابع انرژی، منجر به امنیت چشمگیر انرژی و منافع اقتصادی دارند. این امر همچنین باعث […]

به گزارش تیکنا، برخلاف دیگر منابع انرژی که در شمار محدودی از کشورها متمرکز شده‌اند، منابع انرژی تجدیدپذیر و فرصت‌های چشمگیر برای بهره‌وری انرژی در مناطق جغرافیایی گسترده‌ای وجود دارد. استقرار سریع انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی و گوناگونی فناورانه منابع انرژی، منجر به امنیت چشمگیر انرژی و منافع اقتصادی دارند.

این امر همچنین باعث کاهش آلودگی محیط زیست مانند آلودگی هوا ناشی از سوزاندن سوخت‌های فسیلی و بهبود سلامت عمومی، کاهش مرگ و میر زودرس ناشی از آلودگی و صرفه جویی در هزینه‌های بهداشتی مربوطه می‌شود که سالانه تنها در ایالات متحده به چند صد میلیارد دلار می‌رسد.

پیش‌بینی می‌شود منابع انرژی تجدیدپذیر که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم انرژی خود را از خورشید می‌گیرند بتوانند تا ۱ میلیارد سال دیگر انرژی موردنیاز بشریت را تأمین کنند. پیش‌بینی می‌شود در آن زمان زمین به قدری گرم شود که آب به صورت مایع دیگر نتواند وجود داشته باشد.

حیدر عبد ضهد، معاون آموزشی وزارت آموزش عالی جمهوری عراق در گفت‌وگو با خبرنگار تیکنا، ضمن تاکید بر افزایش تعامل بین کشورهای نفت خیز جنوب غربی آسیا در این باره می‌گوید: « عراق و ایران دو کشور ثروتمند و دارای تشابه بسیار مخصوصا از لحاظ منابع نفتی هستند اما این منابع یک روز تمام می‌شوند‌. بنابراین، ما تمایل داریم همکاری و تعامل وسیعی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر با ایران داشته باشیم..»

وی می افزاید: «در رابطه با پژوهش‌های انرژی های تجدیدپذیر چند مرکز در عراق وجود دارد ما نیز تمایل داریم آن مراکز در عراق با مراکز پژوهشی انرژی‌های پاک با ایران همکاری انجام دهند.»

انتهای پیام/