تمام استعلامات تا آبان به صورت برخط و بین دستگاهی انجام می‌شود
تمام استعلامات تا آبان به صورت برخط و بین دستگاهی انجام می‌شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تمام دستگاه‌ها فرصت دارند تا آبان ماه بستر لازم برای انجام استعلامات را به صورت برهط و بین دستگاهی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار گروه فناوری اطلاعات تیکنا، عیسی زارع‌پور در مراسم اختتامیه که بعد از ظهر امروز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات باید به محلی برای نمایش توانمندی‌های صنعت فناوری اطلاعات کشور تبدیل شود و تا چنین جایگاهی هنوز فاصله داریم. دبیرخانه این جشنواره خود باید به سراغ شرکت‌ها فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برود و برای معرفی سرویس‌ها و خدمات از آن‌ها دعوت کند.

وی افزود: وزارت ارتباطات از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بیش از ۶۰ درصد شبکه ملی اطلاعات را توسعه داده است. شاخص‌ها ارزیابی برای توسعه شبکه ملی اطلاعات کاملا شفاف است و می‌کوشیم میزان پیشرفت این شبکه تا پایان سال به ۷۰ درصد برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: عملیات عمرانی برای اجرای کامل پروژه بزرگ شبکه فیبرنوری به سرعت در حال انجام است. وزارت ارتباطات برای توسعه شبکه ارتباطات مبتنی بر فیبرنوری تنها به شرکت مخابرات اکتفا نکرده و استفاده گسترده‌ای از ظرفیت بخش خصوصی و اپراتور می‌شود. تا کنون برنامه اجرای شبکه فیبرنوری در بیش از ۸۰ درصد شرکت‌های کشور تعیین و تکلیف شده است. هم اکنون قوانین بسیار سختگیرانه برای فعالیت پلتفرم‌های پرمخاطب در اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده و تمام پلتفرم‌های دارای این ویژه باید امکانات ارتباط بین سکوهای مختلف را در اختیار کاربران قرار دهد.

زارع‌پور عنوان کرد: امروز اغلب کشورها به سمتی پیش می‌روند که دارای اندوخته دیجیتال باشند و آینده جهان در اختیار دولت‌هایی است که بر داده‌ها حکمرانی می‌کنند. در حوزه تجهیزات شبکه تولیدات بسیار خوبی در کشور صورت گرفته و امکان صادرات فراهم شده و اکنون محصولات ایرانی نه تنها نیاز داخل بلکه نیاز کشورهای دیگر را برطرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: حالا پنجره واحد دولت هوشمند بیش از بیست میلیون کاربر احراز هویت شده دارد و بیش از ۹۸ درصد دستگاه‌ها به این سامانه متصل شده‌اند. اگرچه اکنون پنجاه درصد خدمات دولتی در پنجره واحد دولت هوشمند در دسترس هستند ولی هدف‌گذاری که تمام دستگاه‌ها به این سامانه متصل شده و خدمات خود را به صورت برخط ارائه دهند. برای اولین بار برای ندادن داده از سوی دستگاهی به دستگاه دیگر به واسطه قانون‌گذاری دقیق جرم انگاری شده است. تا آبان‌ ماه سال جاری تمام استعلامات دستگاه باید به صورت بین‌دستگاهی و برخط انجام شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در حوزه پست هم به واسطه راه‌اندازی مرکز نوآوری شرکت ملی پست کوشیده است زمان تحویل مرسولات را کاهش دهد و همچنین خدمات هوشمند پستی را به عموم مردم ارائه دهد.

انتهای پیام/