تقویت جریان آموزش و توسعه فناوری نانو؛ مهم‌ترین هدف جشنواره دانشجویی نانو
تقویت جریان آموزش و توسعه فناوری نانو؛ مهم‌ترین هدف جشنواره دانشجویی نانو
دبیر ستاد ویژه فناوری نانو گفت: هدف از برگزاری جشنواره دانشجویی نانو تقویت جریان آموزش و توسعه فناوری نانو است.

به گزارش خبرنگار گروه فناوری پیشرفته تیکنا، عماد احمدوند در مراسم اختتامیه جشنواره دانشجویی بنیاد آموزش فناوری نانو که بعد از ظهر امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: حوزه‌ای که دانشجویان به عنوان برنامه ترویجی فعالیت دانشجویی در آن فعالیت می‌کنند جزئی از برنامه‌ای نظام‌مند است. در این برنامه اجزای مختلف هماهنگ دیده شده که بخشی از آن مربوط به عام مردم و بخشی دیگر مربوط به دانشجویان و همچنین بخشی مربوط به شرکت‌ها است.

وی افزود: مهم‌ترین هدف برنامه دانشجویی صنعت نانو تقویت جریان آموزش و توسعه فناوری نانو است. پراهمیت‌ترین خروجی این برنامه شناسایی استعدادها و توانمندسازی این استعدادها برای توسعه فناوری نانو است. در حقیقت در جشنواره دانشجویی نانو شناسایی افرادی است که بتوانند به معنای واقعی کلمه کار کنند و توان حل مسئله داشته باشد. متأسفانه خیلی از دانشجویان در دوره تحصیل خود آموزش‌های متعددی می‌بینند ولی توانایی انجام کارهای اجرایی را ندارند و ما می‌خواهیم مهارت‌ را در کنار آموزش قرار دهیم و توانایی دانشجویان را افزایش دهیم.

دبیر ستاد ویژه فناوری نانو بیان کرد: دانشجویی که مهارت‌های حل مسئله را پیدا می‌کند برای اشتغال و عبور از سدهایی که در زمان اشتغال با آن‌ها مواجه می‌شوند را به دست می‌آورند و در واقع برای زندگی کردن و نقش‌آفرینی برای رشد کشور آماده می‌شوند. قطعا اگر مهارت نقش‌آفرینی در اجتماع وجود نداشته باشند تخصص به کار نمی‌آید.

احمدوند عنوان کرد: در چند سال اخیر کرونا و تغییر الگوی کاری باعث شد فضای فعالیت دانشجویی و ترویجی ستاد نانو کم‌رنگ شد و تصمیم گرفتیم برنامه‌های خود را به سمت توسعه فناوری هدایت کنیم. دانشجویان باید قدر فرصت را بدانند زیرا پس از دوره دانشجویی امکان حضور در بسیاری از فضاها و شرکت‌ها وجود ندارد و شرکت‌ها افراد را به چشم رقیب می‌بینند. تمرکز ما هم تمرکز بر توسعه فناوری نرم و شناسایی نیروی انسانی متخصص است.

انتهای پیام/