به دنبال ایجاد روابط مثبت علمی بین ایران و عراق هستیم
به دنبال ایجاد روابط مثبت علمی بین ایران و عراق هستیم

به گزارش خبرنگار تیکنا، نعیم العبودی، وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی کشور جمهوری عراق در بازدید از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در جمع خبرنگاران، گفت: از دعوت کریمانه وزیر علوم ایران تشکر می‌کنم. وی افزود: هدف از سفر به ایران امضای چند تفاهم‌نامه همکاری علمی مشترک بین وزارت علوم عراق و ایران […]

به گزارش خبرنگار تیکنا، نعیم العبودی، وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی کشور جمهوری عراق در بازدید از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در جمع خبرنگاران، گفت: از دعوت کریمانه وزیر علوم ایران تشکر می‌کنم.

وی افزود: هدف از سفر به ایران امضای چند تفاهم‌نامه همکاری علمی مشترک بین وزارت علوم عراق و ایران است در تبادل اساتید و دانشجویان و تجربیات علمی داشته باشیم.

این مقام مسئول عراقی اظهار کرد: چند یادداشت تفاهم در رابطه با انجام پژوهش‌های علمی مشترک انجام دهیم. در رابطه با خواهر خواندگی در مراکز پژوهشی در دو دولت داشته باشیم. پیش از این نیز همکاری‌های گسترده اعم از راه اندازی یک شعبه از دانشگاه تهران در عراق داشتیم.

وی افزود: روابط عالی با ایران داریم که به روابط تاریخی و جغرافیایی دیرینه بین دو کشور باز می گردد این روابط به صورت مثبت در روابط بین دو کشور منعکس شده و می‌خواهیم به روابط علمی نیز منعکس شود.

گفتنی است، وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی کشور عراق و معاونان وی در سفری دو روزه به کشورمان ضمن بازدیدی از بخش های مختلف و محصولات سازمان‌ پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نشستی با وزیر علوم خواهند داشت.

انتهای پیام/