بسته حمایتی ویژه معاونت علمی برای دانش بنیان‌های نوپا
بسته حمایتی ویژه معاونت علمی برای دانش بنیان‌های نوپا

به گزارش خبرنگار گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری در مراسم افتتاحیه اینوتکس ۲۰۲۳ که بعد از ظهر امروز در پارک فناوری پردیس برگزار شد، بر حمایت این معاونت از دانش بنیان های نوپا تاکید کرد. وی افزود: بسته حمایت های ویژه برای […]

به گزارش خبرنگار گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری در مراسم افتتاحیه اینوتکس ۲۰۲۳ که بعد از ظهر امروز در پارک فناوری پردیس برگزار شد، بر حمایت این معاونت از دانش بنیان های نوپا تاکید کرد.

وی افزود: بسته حمایت های ویژه برای دانش بنیان های نوپا برنامه ریزی شده است که با عطف به آن بستر حاصل خیز برای شکل گیری دانش بنیان های نوپا ایجاد کنیم.

دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: در ١٢ سال گذشته روندهای متعددی را تجربه کردیم و امروز درخت زیست بوم فناوری کشور به اندازه کافی بزرگ شده است. آسیب های مختلفی را پشت سر گذاشتیم و امروز فرصتی است که نهال هایی که به درخت تبدیل شدند در سطوح عالی تر حمایت شوند.

وی با تاکید بر لزوم اجرا شدن قانون جهش تولید دانش بنیان، گفت: این قانون ابزار بزرگ و مترقی برای شکل گیری اقتصاد دانش بنیان است.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: در دو حوزه فرصت سازی برای بازار داخلی و خارجی در معاونت علمی برنامه ریزی گسترده ای انجام شده است.

وی افزود: البته در نقطه مقابل برای زنده ماندن زیست بوم بر مبنای تجربه های چندین سال گذشته با توجه به فرصت های اقتصادی در حوزه فناوری نرم و دیجیتال، سلامت، معدن، امنیت غذایی و غیره فرصت های بزرگ ایجاد کردیم.

دهقانی فیروزآبادی در پایان خاطرنشان کرد: در سال گذشته نزدیک به ٣ میلیارد دلار موافقت نامه برای تجهیزات فناوری بسته شد که نویدی برای بازار پر رونق دانش بنیان های تراز در کشور است.

به گزارش تیکنا، نمایشگاه هاى بین المللى با گرایشات علمی و فناوری پل ارتباطى بین بازرگانان، فناوران، صنعت گران و محققین کشورهاى گوناگون مى باشند که تنها براى نمایش کالاها و انجام مذاکرات تجارى پیرامون آنها برگزار نمى گردد، بلکه اطلاعات گوناگون در زمینه قیمت هاى رقابتى در سطح جهانی، آخرین استانداردهاى کیفی، آخرین پیشرفت هاى صنعتی، دستاوردهاى پژوهش علمى و ایده هاى اقتصادى – تکنولوژیکی نیز در خلال برگزارى نمایشگاه ها مورد تبادل قرار مى گیرند.

در همین راستا با همت پارک فناوری پردیس از سال ۱۳۹۰  نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری INOTEX با حضور شرکت های بین المللی و با اهداف زیر برگزار گردیده است:

  1. سرمایه گذاری: ارتباط سرمایه گذاران داخلی و بین المللی با شرکت ها و استارتاپ ها
  2. مشارکت و همکاری: بین شرکت های فناور و استارتاپ های داخلی و بین المللی
  3. گفتگو و شبکه سازی: بین فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری

نمایشگاه INOTEX تلاش می کند که علاوه بر معرفی فناوری های روز به صنایع بزرگ و متوسط، مشتریان محصولات فناورانه را به تولیدکنندگان آنها متصل کند و همچنین سرمایه گذاران را با فرصت های سرمایه گذاری در طرح های فناورانه یا استارتاپ ها آشنا نماید.

اینوتکــس اکنــون بــه عنــوان یکــی از مهمتریــن رویدادهــای ســال در حــوزه نــوآوری و فنــاوری کشــور شــناخته میشـود و در طـول ایـن سالهــا مـورد اسـتقبال طیـف وسـیعی از مخاطبـان واقـع شـده اسـت. از سال ۱۴۰۰ ناحیه نوآوری پردیس، میزبان اینوتکس بوده و این باعث می شود تا رویداد اینوتکس هرسال تبدیل به یک رویداد فراموش نشدنی برای زیست بوم نوآوری وفناوری کشور شود.

انتهای پیام/