بسته‌های تشویقی فرزندآوری ارائه می‌شود
بسته‌های تشویقی فرزندآوری ارائه می‌شود
استاندار سمنان با اشاره به اعلام کمترین نرخ فرزندآوری و ازدواج در کشور برای سمنان گفت: بسته‌های تشویقی فرزندآوری ارائه می‌شود.

به گزارش گروه جامعه تیکنا، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان پیش از ظهر امروز در اختتامیه نخستین رویداد علمی، فرهنگی و اجتماعی اهدای جایزه استانی جوانی جمعیت در استان سمنان، ایام باسعادت دهه کرامت و میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) را تبریک گفت و اظهار کرد: متأسفانه کمترین نرخ فرزندآوری و تولد نوزاد در سال گذشته با ۶ هزار و ۹۱۶ نفر مربوط به استان سمنان بوده است.

وی تصریح کرد: میانگین نرخ ازدواج در کشور، ۶.۷ درصد است و استان سمنان با ۵.۱ درصد متأسفانه کم‌ازدواج‌ترین استان کشور شده است.

استاندار سمنان تصریح کرد: بر اساس آمارها و مستندات، میانگین نشاط در خانواده‌های پرجمعیت بیشتر است.‌

هاشمی بیان کرد: لازم است تا اتاق مادر و کودک در ادارات و دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی و ایجاد شود و بسته‌های تشویقی در موضوع فرزندآوری ارائه خواهد شد.‌

وی تصریح کرد: نام زیبای استان سمنان برای چندمین بار در کشور به‌عنوان استان نمونه و برگزیده مطرح شد و خوشبختانه در جشنواره ملی جمعیت، معاون اقتصادی استاندار و مدیرکل صداوسیمای استان سمنان در حوزه خانواده موفق و رسانه به‌عنوان مدیر برتر کشور معرفی شدند.

محمدرضا صادقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان و مدیر برتر کشور در حوزه خانواده موفق هم در این نشست گفت: رزق و روزی انسان‌ها بدون تردید از سوی خداوند متعال تأمین خواهد شد.

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است، آنکه تربیت فرزندان در خانواده‌های پرجمعیت آسان‌تر است و اثربخشی مرتبت با تربیت فرزندان در جامعه با هیچ چیز دیگر قابل‌مقایسه نیست.