برنامه‌ریزی شبکه زر برای حفظ سرمایه‌های مردم و زمین‌دار شدن اقشار متوسط جامعه
برنامه‌ریزی شبکه زر برای حفظ سرمایه‌های مردم و زمین‌دار شدن اقشار متوسط جامعه

به گزارش خبرنگار  تیکنا، عباس جم زر، رئیس هیئت مدیره مؤسسه فناوری نوین و هوشمند شبکه زر در نشست معرفی طرح‌های جدید شبکه زر که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: ایده طراحی و معرفی شبکه زر بر اساس دارایی‌های مردم از سال ۹۵ ارائه شد و برنامه‌ریزی کردیم که با این واحد […]

به گزارش خبرنگار  تیکنا، عباس جم زر، رئیس هیئت مدیره مؤسسه فناوری نوین و هوشمند شبکه زر در نشست معرفی طرح‌های جدید شبکه زر که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: ایده طراحی و معرفی شبکه زر بر اساس دارایی‌های مردم از سال ۹۵ ارائه شد و برنامه‌ریزی کردیم که با این واحد تعامل بین‌المللی داشته باشیم.

وی افزود: متأسفانه در سال ۱۳۹۶ با چالش‌های بزرگی مواجه شدیم و در توافق برجام بیان شد که ایران اجازه به‌کارگیری و توسعه فناوری‌های نوین مالی را ندارد و در همان سال بانک مرکزی هرگونه همکاری با شبکه زر ممنوع کرد. البته شبکه زر کار را متوقف نکرد و در حوزه توسعه کاربری ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرد که نمونه آن «برگ زیتون» برای خرید بیمه عمر است. در تاریخ سیزدهم خرداد ۱۳۹۷ مجموعه برگ زیتون افتتاح و در تاریخ سیزدهم خرداد توکن BZE عرضه شد.

جم زر بیان کرد: توکن BZE در سال ۱۳۹۸ در چند صرافی بزرگ و معتبر دنیا معرفی و قابل استفاده شد. این شرکت در سال ۱۳۹۹ اولین کیف پول دیجیتال ایرانی را رونمایی کرد. در سال ۱۴۰۰ نیز اولین سند جامع برای قانون‌مند شدن تجارت رمزارزها به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شد. مجموعه شبکه زر در دولت سیزدهم کوشیده است هویت رمزارز جم را به ایران برگرداند و سرمایه‌های این شرکت را که در کشور آفریقای جنوبی بود به ایران بیاورد.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه فناوری نوین و هوشمند شبکه زر ادامه می‌دهد: این شرکت در منطقه آزاد کیش اولین واحد تجارت الکترونیک را تأسیس کرد و همچنین به منظور پشتیبانی از سرمایه‌های مردم طبق توافق صورت گرفته با بانک مرکزی برای نخستین بار در کشور سفته الکترونیکی را عرضه کردیم. باتوجه به نعمت خدادادی تابش خورشید در ایران از انرژی‌های نو برای تأمین مرزعه استخراج رمزارز بیتکوین استفاده می‌کنیم. در همین راستا شبکه زر واحد «ماینریوم» را معرفی کرده است.

**اجرای پروژه‌های مسکونی شبکه زر در ۲ منطقه

وی گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار، وزارت راه، شهرداری تهران و تعدادی از سایر دستگاه‌ها همکاری خوبی با شبکه زر دارند و امکانات خوبی را در اختیار ما گذاشته‌اند. این شرکت زمین‌هایی را در دو منطقه از کشور و در حوالی شهر دماوند خریداری کرده است. یکی از این زمین‌ها در گیلاوند و دیگری در محدوده مهرآباد جاده دماوند قرار دارد. قرار است در این دو منطقه واحدهای مسکونی برای شرکای شبکه زر ساخته شود. واحدهای مشکونی منطقه گیلاوند به صورت آپارتمانی و واحدهای منطقه مهرآباد به صورت باغ ویلا است. زمانی که فرد زمینی را خریداری می‌کند علاوه بر اینکه زمین خود را در فضای متاورس تحویل می‌گیرد همان مقدار زمین در جهان حقیقی نیز به او تعلق می‌گیرد.

جم زر عنوان کرد: در مجموعه زرلند مردم می‌توانند با سرمایه‌گذاری روزی هزار تومان بعد از ۸ سال صاحب زمین شوند. طراحی اولیه سرزمین زر طی سه ماه آینده آماده می‌شود. هم اکنون پنجمین نسخه توکن BZE در دسترس خریداران قرار گرفته است و رمزارز تتریوم را سال آینده معرفی می‌کنیم. در این طرح برای هر فرد امکان خریداری هزار متر زمین وجود دارد ولی سرمایه‌گذار پس از خریداری می‌تواند بدون محدودیت زمین خود را به فروش برساند.

**برنامه‌ریزی شبکه زر برای زمین‌دار شدن اقشار متوسط جامعه

رئیس هیئت مدیره مؤسسه فناوری نوین و هوشمند شبکه زر تأکید کرد: در شبکه زر سعی کرده‌ایم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که اقشار متوسط جامعه صاحب زمین شوند. هر فرد به میزانی که هزینه خرید زمین را به شبکه زر پرداخت می‌کند زمین دریافت می‌کند و پس از قطعه‌بندی این زمین‌ها افرادی که زمین‌هایی به مساحت کمتر از ۲۵۰ متر مربع خریداری کرده‌اند باید زمین خود را به دیگر خریداران فروخته یا شبکه زر آن زمین را از صاحبانشان می‌خرد. حداقل مساحت واحدهای مسکونی در پروژه گیلاوند ۷۵ متر مربع است.

در ادامه این مراسم شهرام باقری، مشاور مدیرعامل شبکه زر بیان کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شبکه زر فروش قسطی زمین با پرداخت روزی هزار تومان است و هر سال ۵ درصد به این مبلغ اضافه می‌شود. قرار است پروژه مسکونی شبکه زر اولین شهر دیجیتال و هوشمند ایرن باشد و در این راستا تمامی استانداردهای لازم رعایت می‌شود. در این شهرها به دلیل ایجاد زیرساخت‌های هوشمند کمترین میزان انرژی را مصرف می‌شود.

**ارائه سفته الکترونیکی و سود ماهانه به خریداران زمین

باقری افزود: تنها شرط خرید زمین در پروژه مسکونی شبکه زر ثبت و ورود به این شبکه است. مساحت کل این زمین در منطقه گیلاوند ۹۵۰ هکتار است. کسانی که زمین را می‌خرند در ازای خرید خود یک سفته الکترونیکی و ۳ تا ۷ درصد سود ماهانه دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/