برنامه‌ریزی حمایتی برای توسعه کسب و کارهای فعال در صنعت هسته‌ای
برنامه‌ریزی حمایتی برای توسعه کسب و کارهای فعال در صنعت هسته‌ای
رئیس مرکز فناوری و نوآوری رسا گفت: تمامی صاحبان ایده در حوزه هسته‌ای می‌توانند ضمن ارتباط با مرکز فناوری و نوآوری رسا مسیر توسعه کسب و کار خود را با سرعت بیشتری دنبال کنند.

به گزارش گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، سعید بستان‌منش، رئیس مرکز فناوری و نوآوری رسا در گفت‌وگویی رادیویی در خصوص برنامه‌ها و فعالیت‌های این مرکز اظهار کرد: مرکز فناوری و نوآوری رسا به عنوان متولی تجاری‌سازی محصولات و خدمات فناورانه صنعت هسته‌ای فعالیت می‌کند و برنامه‌های متنوعی در این مرکز در حال اجرا است.

وی افزود: در آخرین دیدار مقام معظم رهبری با فعالان حوزه انرژی هسته‌ای ایشان بر موضوع تجاری‌سازی برنامه‌های فناورانه این حوزه تأکید کردند. خوشبختانه اجرای چنین سیاستی در برنامه‌های راهبردی سند هسته‌ای دیده شده است. مرکز فناوری و نوآوری رسا نیز در همین راستا بر تمرکز بر حمایت از بخش خصوصی فعال در صنعت هسته‌ای برنامه‌های مختلفی را برای تجاری‌سازی محصولات این صنعت اجرا می‌کند.

رئیس مرکز فناوری و نوآوری رسا بیان کرد: برای تجاری‌سازی مدل‌های مختلفی را می‌توان دنبال کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به مدل شرکت‌های دولتی، شرکت‌های تعاونی و سرمایه‌گذاری و شرکت‌های خصوصی اشاره کرد. برای اجرای هر کدام از این مدل‌ها ما برنامه مدون و مشخصی را طراحی کرده‌ایم و در حوزه‌های مختلف صنعت هسته‌ای موضوع تسهیل‌گری و حمایتگری را دنبال می‌کنیم. به طوری که تعداد واحدهای فناور مستقر در این مرکز طی ۶ ماه گذشته سه برابر شده است. فعالیت‌ واحدهای مستقر در مرکز فناوری و نوآوری رسا متمرکز بر حوزه‌های زیرساختی از قبیل کار و پرتو مثل پزشکی و صنعتی است و تعداد زیادی از واحدهای این مرکز نیز مجوز دانش‌بنیانی را دریافت کرده‌اند.

بستان‌منش ادامه داد: مخاطبان ما عموماً شامل کارآفرینان، اعضای هیئت علمی، دانش‌آموزان و به طور کلی افرادی هستند که ایده‌ای در صنعت هسته‌ای هستند. مخاطبان می‌توانند از طریق تارنمای این مرکز با ما ارتباط داشته باشند. همچنین علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه هسته‌ای از مسیر پیام‌رسان بله نیز امکان ارتباط با مرکز فناوری و نوآوری رسا را دارند. همچنین در صورت تمایل امکان مراجعه حضوری به مرکز نیز وجود دارد. کسانی که تمایل ورود به صنعت هسته‌ای را دارند می‌توانند کاربرگ ویژه‌ای را تکمیل کرده و حداکثر ظرف مدت دو ماه نتیجه به آن‌ها اعلام می‌شود. پس از ارزیابی ایده ارائه شده فرایند پیش‌شتابدهی و شتابدهی در مرکز آغاز می‌شود و صاحبان ایده به شرکت دانش‌بنیان و واحد فناوری تبدیل می‌شوند که می‌توانند محصولات خود را ارائه دهند.

وی عنوان کرد: این مرکز فناوری و نوآوری رسا خدمات حمایتی مختلفی از جمله خدمات آزمایشگاهی، طراحی و مهندسی ساخت و خدمات مشاوره و راهبری را برای واحدهای فناور در نظر گرفته است. اصولا حمایت‌های این مرکز به نحوی است که شرکت‌هایی که قصد ورود به صنعت هسته‌ای را دارند با احتمال موفقیت بیشتری به اجرای برنامه‌های خود می‌پردازند.

انتهای پیام/