برزیل باز هم از ایکس پول می خواهد
برزیل باز هم از ایکس پول می خواهد
به گفته دادگاه عالی برزیل، پلتفرم ایکس هنوز باید بیش از ۵ میلیون دلار جریمه های پرداخت نشده از جمله یک مورد جدید را بپردازد تا بتواند دوباره سرویس های خود در این کشور را از سر گیرد.

به گزارش تیکنا و به نقل از رویترز، در روزهای گذشته این شبکه اجتماعی متعلق به ایلان ماسک اعلام کرد از دستور دادگاه عالی برزیل برای متوقف کردن اخبار جعلی پیروی می کند و خواستار رفع ممنوعیت شد.

اما الکساندر دی مورائس قاضی دادگاه عالی این کشور در پاسخ به این درخواست با یک رای دادگاهی دیگر اعلام کرد ایکس و نماینده حقوقی آن در برزیل باید با پرداخت ۳.۴ میلیون دلار جریمه پرداخت نشده ای موافقت کنند که دادگاه قبلا آن را تعیین کرده بود.

او در تصمیم خود اعلام کرد دادگاه می تواند از منابع فریز شده ایکس و استارلینک استفاده کند اما برای انجام این کار شرکت ماهواره ای ایلان ماسک باید درخواست تجدیدنظر خود علیه انسداد وجوه را لغو کند.

این قاضی همچنین برای مدت کوتاهی در هفته های گذشته که ایکس برای کاربران برزیلی قابل دسترسی شده بود، جریمه ای ۱.۸ میلیون دلاری تعیین کرده است. به گفته یک منبع نزدیک به ایکس، شرکت فناوری آمریکایی احتمالا جریمه را بپردازد اما مبلغ جریمه ای که پس از ممنوعیت پلتفرم در ایکس وضع شده را به چالش بکشد.

ایکس در اواخر آگوست در برزیل که یکی از بزرگترین و گسترده ترین بازارهایش به حساب می آید، مسدود شد. زیرا مورائس اعلام کرده بود شرکت به دستورات مربوط به محدودسازی محتوای نفرت پراکنی و تعیین نماینده محلی عمل نکرده است.