بخش دولتی باید عوامل رسیدن به شعار سال را فراهم کند
بخش دولتی باید عوامل رسیدن به شعار سال را فراهم کند

به گزارش تیکنا، محمدرضا توکلی‌زاده در گفت‌وگویی در خصوص شعار سال ۱۴۰۲ و راهکارهای رشد تولید اظهار کرد: شعار سالی که مقام معظم رهبری انتخاب کردند جزو اهداف اقتصاد کشور است. لازمه کنترل و کاهش تورم و رشد تولید ایجاد برخی پیش‌نیازها است که در اختیار بخش خصوصی نیست. وی با بیان اینکه رشد تولید […]

به گزارش تیکنا، محمدرضا توکلی‌زاده در گفت‌وگویی در خصوص شعار سال ۱۴۰۲ و راهکارهای رشد تولید اظهار کرد: شعار سالی که مقام معظم رهبری انتخاب کردند جزو اهداف اقتصاد کشور است. لازمه کنترل و کاهش تورم و رشد تولید ایجاد برخی پیش‌نیازها است که در اختیار بخش خصوصی نیست.

وی با بیان اینکه رشد تولید از اهداف جاری کشور است، عنوان کرد: زمانی که راجع به رشد تولید صحبت می‌کنیم، عوامل تولید باید پیگیری شود. برای مثال تامین انرژی باید توسط دولت انجام شود. دولت باید این موضوع را به شدت پیگیری کند که انرژی صنایع انرژی‌بر و کلیه صنایع را تامین نماید تا ما با کاهش تولید روبه‌رو نشویم.

عضو انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی افزود: معنای رشد تولید این است که تولید بیش از مصرف جاری انجام می‌شود در نتیجه باید شرایط صادرات فراهم شود، بنابراین تسهیل در مراودات مالی بین طرفین ضروری است. برای اینکه این تسهیل رخ دهد پیش زمینه‌هایی نیاز است تا سیستم بانکی ما آمادگی انجام این مراودات را داشته باشد.

توکلی‌زاده بیان کرد: مسئولان باید بیش از بخش خصوصی به این موضوعات فکر کرده  و راه حل‌هایی پیدا کنند تا بتوانیم این شعار را محقق کنیم. برای محقق کردن شعار سال بیش از اینکه بخش خصوصی موثر باشد عوامل دولتی و تصمیم‌گیرنده باید این شعار را آویزه گوش خود کرده و عوامل رسیدن به آن را فراهم کند.

این فعال اقتصادی گفت: کل کشور باید آمادگی محقق کردن این شعار را داشته باشد. راس کشور یعنی تصمیم‌گیرندگان و اقدام‌کنندگان باید شرایط را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه پتانسیل‌های استان بسیار زیاد است، تصریح کرد: در جامعه اقتصادی مشکلاتی نهادینه شده که خارج شدن از این مشکلات انرژی خاصی می‌طلبد که این انرژی از توان بخش خصوصی خارج است، دولت باید بستر آن را فراهم کند. از جمله این مشکلات موضوع تسهیلات بانکی و ورود ماشین‌آلات است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: برخی کارخانه‌ها اکنون معطل دریافت تسهیلات هستند. برخی دیگر مجوزها برای آن‌ها صادر شده اما برای ورود ماشین‌آلات خود مشکل دارند که نمی‌تواند شعار سال را محقق کند. اگر دولت اقدامی نکند بخش خصوصی قادر نیست که اقدامی انجام دهد، در نتیجه وضع سابق کماکان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/