بخش خصوصی به شتاب روند توسعه اقتصاد دیجیتال کمک می‌کند
بخش خصوصی به شتاب روند توسعه اقتصاد دیجیتال کمک می‌کند
توانگر گفت: بخش خصوصی می‌تواند روند توسعه اقتصاد دیجیتال را شتاب دهد.

به گزارش خبرنگار گروه فناوری اطلاعات تیکنا، مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در بیست و ششمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) که امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، گفت: بخش خصوصی می‌تواند روند توسعه اقتصاد دیجیتال را شتاب دهد.

وی با بیان اینکه باید چرخش‌های تحول آفرین را با قانونگذاری و ابلاغ و اجرای صحیح جهت داد، گفت: در دولت سیزدهم شاهد اراده تحول هستیم. یکی از آنها فیبرنوری است که دو دستاورد مهم برای آینده اقتصاد دیجیتال دارد. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای آن ارائه اینترنت چند صد مگابیتی است. مسئله بعدی توجه به تولید محتوای بومی مانند پیام‌رسان‌ها است.

توانگر با اشاره به اینکه موضوع اقتصاد دیجیتال نیازمند ساختار حمایتگر است، گفت: هسته اقتصاد دیجیتال نیازمند سرمایه‌گذاری جدید است و باید از تمام ظرفیت اقتصاد دیجیتال مانند پلتفرم‌ها استفاده کنیم.

وی فیلترینگ، مالیات و بیمه آزادکاری از موانع سر راه اقتصاد دیجیتال دانست و ادامه داد: باید برای رفع این موانع اندیشه کرد. علی‌رغم تاکیدات سران قوا اجازه، سرمایه‌گذاری خارجی هنوز مشکلاتی دارد و در عمل می‌بینیم که ترس‌هایی وجود دارد و اجازه رونق را نمی‌دهد.

رئیس کمیسیون اقتصاد دیجیتال مجلس گفت: نباید از اینکه بخش خصوصی بخواهد در کنار دولت کار کند، واهمه داشت. بخش خصوصی چابک است و می‌تواند روند توسعه اقتصاد دیجیتال را شتابان کند.

وی تاکید کرد: باید چرخش‌های تحول آفرین را با قانونگذاری صحیح جهت داد.

انتهای پیام/