ایجاد شبکه‌ای یکپارچه از دانشمندان جهان اسلام در نشست «استپ»
ایجاد شبکه‌ای یکپارچه از دانشمندان جهان اسلام در نشست «استپ»
رئیس نهمین نشست استب گفت: هدف از برگزاری نشست استپ ایجاد شبکه‌ای یکپارچه از دانشمندان مسلمان برای رفع مسائل جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، شقابق حق‌جو؛ رئیس نهمین نشست استپ در نشست خبری معرفی برگزیدگان پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) که ظهر امروز در فرهنگستان علوم برگزار شد، اظهار کرد: هرچند چشمگیر‌ترین رویداد بنیاد جایزه مصطفی(ص) مراسم اهدای جوایز است ولی هدف کلی از چنین رویدادی نشان‌ دادن تاکید اسلام بر کسب علم و پیشرفت در علوم مختلف است.

وی افزود: همزمان با مراسم اهدای جوایز مصطفی(ص) دوره نهم استپ(تبادل اطلاعات) برگزار می‌شود. قصد برگزاری استپ ایجاد شبکه‌ای از همه دانشمندان برای حل مسائل جهان اسلام است. این رویداد در چند حوزه مختلف برگزار می‌شود. این دروه از استب نهمین دوره آن است.

در ادامه این نشست خبری مهدی صفاری‌‌نیا؛ مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) افزود: امسال اولین دوره‌ای است که جایزه مصطفی در شهری غیر از تهران برگزار می‌شود.  دوشنبه ۱۰ تاریخ برگزاری این مراسم و جوایز ارزشمندی به برگزیدگان اهدا می‌شود. مراسم اهدای جوایز پنجمین دوره جایزه مصطفی در شهر اصفهان با حضور بیش از هزار نفر از دانشمندان و شخصیت‌های تاثیرگذار علمی جهان برگزار می‌شود. افتتاحیه هفته جایزه مصطفی ۷ مهر در مرکز همایش‌های صدا و سیمای اصفهان برگزار می‌شود. در این مراسم علاوه بر دانشمندان خانواده‌ها نیز می‌توانند حضور داشته و پیشرفت‌های علمی جهان و دانشمندان مسلمان را مشاهده کنند.

صفاری‌‌نیا در پاسخ به پرسشی در خصوص ملاک انتخاب داوران پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) بیان کرد: افرادی که دارای شاخص‌های علمی و مد نظر بنیاد ملی جایزه مصطفی هستند در کمیته داوران این جایزه قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/