ایجاد بازار خارجی برای دانش بنیان‌های انرژی تجدیدپذیر با تقویت همکاری‌های بین المللی
ایجاد بازار خارجی برای دانش بنیان‌های انرژی تجدیدپذیر با تقویت همکاری‌های بین المللی
میرآبادی گفت: در حال تلاش برای تقویت فعالیت های بین المللی محیط زیستی هستیم که باعث ایجاد فرصت های طلایی مانند ایجاد بازار خارجی برای شرکت های انرژی های تجدیدپذیر می‌شود و در مجموع به دنبال تقویت همکاری‌های بین المللی در حوزه تغییر اقلیم و محیط زیست هستیم.‌

«امیر حسین میرآبادی» رئیس مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری روز چهارشنبه ۱۲ مهر در حاشیه نشست گروه دی هشت در محل پارک فناوری پردیس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا گفت: حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر به دلیل جذابیتی که دارد از موضوعات بسیار جذاب برای همکاری‌های بین‌المللی است.

وی افزود: یکی از مباحث مهم در تغییرات اقلیم، بحث استفاده از منابع جایگزین انرژی و به خصوص انرژی تجدیدپذیر است. بطور مثال یکی از مذاکراتی که با وزارت فناوری کوبا داشتیم که مورد علاقه طرفین بود بحث استفاده از انرژی جایگزین و به طور مشخص انرژی تجدیدپذیر بود.

میرآبادی اظهار کرد: در رویدادهایی که از سوی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در آینده نزدیک برگزار می‌شود رویدادهای اختصاصی داریم. در رویداد انرژی و محیط زیست یک بخش مجزا به شرکت های حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر اختصاص دارد و شرکت های دانش بنیان این حوزه به عنوان یکی از حوزه های اولویت دار، حمایت شوند.

وی گفت: در حال تلاش برای تقویت فعالیت های بین المللی محیط زیستی هستیم که باعث ایجاد فرصت های طلایی مانند ایجاد بازار خارجی برای شرکت های انرژی های تجدیدپذیر می‌شود و در مجموع به دنبال تقویت همکاری‌های بین المللی در حوزه تغییر اقلیم و محیط زیست هستیم.‌

انتهای پیام/