امروز فناوری سرمایه اصلی ملت‌هاست
امروز فناوری سرمایه اصلی ملت‌هاست
رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان گفت: اگر در گذشته طلا سرمایه کشورها بود امروز فناوری و هنر سرمایه اصلی ملت‌هاست.

به گزارش خبرنگار گروه زیست‌بوم نوآوری تیکنا، حسین ربانی در همایش بین‌المللی هوش مصنوعی که ظهر امروز در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: به جرات می‌توان گفت اگر روزگاری سرمایه طلا و جواهر بود امروز فناوری و هنر سرمایه ملت‌هاست.

وی افزود: حصول درآمد ملی از حوزه هوش مصنوعی نه یک فرصت بلکه یک ضرورت است. هم اکنون سهم هوش مصنوعی از درآمد ناخالص ملی اندک است و باید این درآمد را افزایش است. خدمات و افزایش بهره‌وری از هوش مصنوعی در ایران نسبت به سایر حوزه‌ها از قبیل کشاورزی رو به افزایش است. سهم بالای خدمات ناشی از هوش مصنوعی نقش ویژه این فناوری در فضای کسب و کار و اقتصاد کشور را نشان می‌دهد.

رئیس بنیاد نخبگان اصفهان بیان کرد: توسعه اقتصادی مبتنی بر هوش مصنوعی مستلزم سیاست‌گذاری دقیق و ایجاد زیرساخت‌های مطابق با نیاز کسب و کار‌ها است.

ربانی عنوان کرد: ما فعالیت‌هایی از دو سال گذشته آغاز کردیم و در حوزه‌های آموزشی و پژوهش وضعیت خوبی داریم ولی باید اقدامات گسترده‌تری در حوزه‌های اقتصادی صورت گیرد. صنایع بزرگ اصفهان نظیر شرکت فولاد مبارک نیازهای خود را که مرتبط با فناوری هوش مصنوعی است اعلام کردند و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور نیز پروپوزال‌های خود را ارائه دادند.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که مراقبت دائمی نسبت به ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع بزرگ داشته باشیم. باتوجه به تجربه گذشته امسال فرصت خوبی در زمینه هوش مصنوعی در اختیار داریم. اگر برخی از زمینه‌ها به بررسی و پژوهش بیشتری نیاز داشته باشد باید در ابتدا ارتباط خوبی بین صنعت و ارائه دهنده پژوهش برقرار شود و ارزیابی دقیقی از داده‌های واقعی و عملیاتی صورت گیرد.

انتهای پیام/