المپیک فناوری در ۵ حوزه فناورانه از دهه فجر آغاز می‌شود
المپیک فناوری در ۵ حوزه فناورانه از دهه فجر آغاز می‌شود
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری از برگزاری مسابقات بین‌المللی فناوری در دهه فجر خبر داد.

به گزارش گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی در اختتامیه جایزه سالانه هوش مصنوعی ایران (IAAA) و رقابت‌های سایبری فتح پرچم که به مناسب هفته جهانی کارآفرینی پیش از ظهر امروز در پارک فناوری پردیس برگزار شد با بیان اینکه طی یک ماه اخیر درصدد برنامه ریزی و طراحی مسابقاتی بین‌المللی هستیم، گفت: پیش بینی می‌شود این مسابقات از دهه فجر آغاز شوند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با تاکید بر اینکه این مسابقات حداقل یک سال زمان می‌برند تا اجرا شوند، گفت: این مسابقات پرشور و پر‌حرارت سال آینده در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: المپیک فناوری در ۵ حوزه فناورانه هوش مصنوعی، امنیت سایبری، برنامه‌نویسی، رباتیک و پهپاد برگزار می‌شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: آنطور که پیداست دانشگاه‌های کشور، شدیدا به فضای چالشی و مسابقات احتیاج دارند که این نیاز به ویژه در حوزه‌های فنی و مهندسی بیشتر احساس می‌شود.

دهقانی ادامه داد: یکی از نگرانی‌های جدی ما در حوزه‌های فنی و مهندسی است؛ چراکه اقبال بچه‌های مقطع دبیرستان به حوزه‌های فنی و مهندسی بسیار کم شده و می‌توان گفت در حال کاهش است؛ زیرا از آینده رشته‌های فنی و مهندسی خبر ندارند.

وی با بیان اینکه ستاد‌های معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در حوزه‌های فناوری‌های نوظهور نیز برنامه‌های حمایتی ویژه‌ای دارند، گفت: قرار است از شرکت‌هایی که با عنوان شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا حول همین موضوعات جدید شکل می‌گیرند، حمایت شود.

انتهای پیام/