رونمایی از «سند ناب» در اجلاس بهره وری در وزارت علوم
رونمایی از «سند ناب» در اجلاس بهره وری در وزارت علوم
رازینی گفت: در راستای تقویت گفتمان بهره وری در نظام دانشگاهی کشور از سند نظام ارتقای بهره وری یا نظام ناب در اولین اجلاس بهره وری در وزارت علوم رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، روح الله رازینی، رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی در نشست خبری اولین اجلاس بهره وری در علوم، تحقیقات و فناوری که صبح امروز در محل سالن جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد، گفت: در دوره جدید مدیریتی وزارت علوم، بحث های بهره وری مورد توجه جدی قرار گرفت و رییس جمهور به مجموعه آموزش عالی کشور توجه ویژه کرد. ما نیز در کنار سازمان ملی بهره وری مجموعه اقداماتی را مورد توجه برای پیشبرد در نظر گرفتیم.

وی افزود:در این راستا اولین اجلاس بهره وری علوم، تحقیقات و فناوری ۲۶ و ۲۷ ماه جاری در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود.

رازینی ادامه داد: سه هدف اصلی در این اجلاس مدنظراست تقویت گفتمان بهره وری درنظام دانشگاهی کشور است. توجه به نقش وزارت علوم در بهره وری حوزه آموزش عالی است. توانمندی سازی آموزش عالی برای افزایش بهره وری نیز مورد نهایی است.

وی گفت: در این اجلاس و در راستای هدف اول که بحث جریان سازی و گفتمان سازی است دغدغه است بحث سند نظام ارتقای بهره وری یا نظام ناب است که رونمایی می شود.

رازینی با بیان اینکه نظام انگیزشی نیز مهم است، خاطرنشان کرد: برای موثرتر شدن بهره وری در نظام ناب بخشی هم به تشویق فعالان این حوزه اختصاص دارد.

یه گزارش تیکنا، اولین اجلاس بهره وری در وزارت علوم؛ روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۲۶ و ۲۷ دی ماه) در دانشگاه علامه طباطبائی با شعار «دانشگاه نقش آفرین، ایران بهره ور» برگزار می شود.