آرزوی ما در برنامه‌ریزی هوشمند برای ارزیابی فرهنگی دانشگاه‌ها امروز محقق شد
آرزوی ما در برنامه‌ریزی هوشمند برای ارزیابی فرهنگی دانشگاه‌ها امروز محقق شد
زلفی‌گل در آیین رونمایی از فرنما به عنوان سامانه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: آرزوی ما در برنامه ریزی هوشمند برای ارزیابی فرهنگی دانشگاه‌ها امروز محقق شد.

به گزارش خبرنگار گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم در آیین رونمایی از فرنما به عنوان سامانه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: آرزوی ما در برنامه ریزی هوشمند برای ارزیابی فرهنگی دانشگاه‌ها امروز محقق شد.

وی افزود: از مجموعه عوامل راه اندازی سامانه فرنما به عنوان یکی از آرزوی‌های ما در آموزش عالی که باعث تحقق برنامه ریزی هوشمند برای رصد، پویش، پایش و ارزیابی فرهنگی دانشگاه‌ها می‌شود، تقدیر می‌کنم.

زلفی گل اظهار کرد: برای به کارگیری آینده دانش آموختگان علاوه بر کارنامه آموزشی و نیز کارنامه مهارتی در آینده کارنامه فرهنگی نیز باید داشته باشیم. انجام فعالیت های فرهنگی دانشجویان برای آینده آنها مهم است. برای ما نیز در آموزش عالی، انجام فعالیت های فرهنگی مهم است لذا شرایطی را باید فراهم کنیم که دانشجویان تجربه لازم را در این خصوص کسب کنند.

وی در بخشی از سخنان خود با تاکید بر اینکه فرنامه دانشگاه ها باید در رتبه بندی دانشگاه ها که موسسه استنادی جهان اسلام (ISC) انجام می دهد، مد نظر قرار گیرد، گفت: همچنین در رتبه بندی روسای دانشگاه ها که مرکز نظارت و ارزشیابی وزارت علوم انجام می دهد، باید به این فرنامه توجه شود.

وزیر علوم خطاب به معاون فرهنگی و اجتماعی خود و تیم تحقیقاتی راه اندازی این سامانه گفت: برای آگاهی آیندگان باید از پروسه تدوین، طراحی و اجرای این سامانه در قالب یک مقاله علمی پژوهشی یا علمی ترویجی در نشریه ای منتشر شود.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ به مثابه زمینی است که کشت در آن صورت می‌گیرد و رشد می کند. فرهنگ شایسته منجر به فکر شایسته و فکر شایسته نیز احساس شایسته شکل می دهد و در نهایت احساس نیز کردار، رفتار و گفتار شایسته را شکل می دهد و انجام این امر مهم وظیفه ذاتی آموزش عالی است. تلاش برای پایش و پیرایش فرهنگی وظیفه آموزش عالی است و باید به فکر جایگزینی فرهنگ ناشایست با فرهنگ شایسته باشیم.

زلفی گل با بیان اینکه در این راستا وزارت علوم با رونمایی از سامانه فرنما به عنوان عملدار شکل گیری یک اتفاق فرهنگی مبارک در کشور محسوب می شود، گفت: فرنامه دانشجو و دانشگاه که امروز با استفاده از فناوری اطلاعات شکل گرفته، اتفاق مبارکی است. لذا گزارشی از این سامانه را در دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه می دهیم.