۵۰ هزار زوج نابارور صاحب فرزند شدند
۵۰ هزار زوج نابارور صاحب فرزند شدند

به‌گزارش تیکنا، فرهنگ عابد مدیرعامل شرکت دانش بنیان تکوین با تشریح فعالیت این شرکت در درمان نازایی اظهار داشت: با تلاش بیش از ۶ ساله محققان شرکت دانش بنیان تکوین، ۵۰ هزار زوج نابارور صاحب فرزند شدند. شرکت دانش بنیان تکوین در زمینه تجهیزات پزشکی و مصرفی‌های زنان، زایمان و نازایی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ […]

به‌گزارش تیکنا، فرهنگ عابد مدیرعامل شرکت دانش بنیان تکوین با تشریح فعالیت این شرکت در درمان نازایی اظهار داشت: با تلاش بیش از ۶ ساله محققان شرکت دانش بنیان تکوین، ۵۰ هزار زوج نابارور صاحب فرزند شدند.

شرکت دانش بنیان تکوین در زمینه تجهیزات پزشکی و مصرفی‌های زنان، زایمان و نازایی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ در پارک فناوری پردیس آغاز کرده است. تولیدات این شرکت دانش بنیان به صورت مستقل تولید و به فروش می رسد که از جمله این محصولات می توان به کتتر آی یو آی (iui) ، آسپیراسیون و جمع آوری تخمک اشاره کرد.

فرهنگ عابد دارای دکترای پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دکترای بیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و در یازدهمین آیین تجلیل از پیشکسوتان برگزیده پارک فناوری پردیس به عنوان فناور پیشکسوت پارک تجلیل شد.

به گفته رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اساس برآوردها ۱۵ درصد زوجین در سن ۲۵ تا ۴۰ سال مشکل ناباروری دارند که هم اکنون تعداد آنها به سه و نیم میلیون زوج می‌رسد.

صابر جباری‌فاروجی گفت: نرخ رشد جمعیت در سال گذشته به ۶ دهم رسیده است، در پیش بینی صندوق های بین المللی نیز نرخ رشد ایران منفی خواهد شد به طوری که از سال ۹۴، نرخ موالید از یک میلیون و ۵۰۰ هزار به یک میلیون و ۱۰۰ هزار رسیده است. جمعیت ایران در ۴۵ سال گذشته ۱۰ سال پیرتر شده و میانگین سنی افراد جامعه به ۳۳ سال رسیده است. کشورهای زیادی هستند که نرخ باروری آنها کاهش یافته؛ اما ایران تنها کشور در جهان است که نرخ باروری آن نسبت به قبل کاهش نداشته بلکه سقوط کرده است.

انتهای پیام/