۱۶ تفاهمنامه در خراسان رضوی منعقد شد
۱۶ تفاهمنامه در خراسان رضوی منعقد شد
معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز صنایع استان 16 تفاهمنامه امضا شده است.

به گزارش گروه اقتصاد ایران و جهان تیکنا، ناصر بهزاد در گفت و گویی افزود: از این تعداد ۱۱ تفاهمنامه بین صنایع خراسان رضوی از جمله چرم، محصولات غذایی، تجهیزات برقی، نان‌ و زعفران، لوازم‌ خانگی، فرش‌ها و سیمان با هنرستانهای زیر پوشش اداره کل آموزش و پرورش استان و پنج تفاهم نامه بین واحدهای صنعتی با بخشهای دانشگاهی و مراکز فنی و حرفه ای استان منعقد شده است.

وی بیان کرد: با توجه به رویکرد برنامه گام دوم انقلاب، تمرکز بر ایجاد زیست‌بوم‌ها بر پایه نوآوری و فناوری در بخشهای مختلف فنی‌ و حرفه‌ای، تعاونی‌ها،‌ پارک‌های علم‌ و فناوری‌، آموزش و پرورش، همراه با بهره‌گیری از شتاب‌ دهنده‌ها و استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش‌ بنیان برای ارتقای صنعت استان پیگیری شده است که این تلاش‌ها بی‌شک، نتایج مثبت و موثری برای حوزه‌های صنعتی و معدنی به همراه خواهد داشت.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ایجاد و گسترش فضای کار اشتراکی و ایجاد زیرساختهای لازم با بهره‌گیری از ظرفیتهای صنعتی، منجر به ارتقای ارتباط پویا با بخش‌های آموزشی و مهارتی شده است که این همکاری‌ها به وفور به نتایج موثر و برد – برد منجر خواهد شد.

وی اظهار داشت: بر اساس این تصمیم، فرآیندها، رویه‌ها، ساز و کارها و نیازهای تولید با بررسی بازار محصولات، با همکاری بخش صنعت معرفی و بازخوردها و تئوری‌های جدید و روش‌های نو توسط حوزه‌های آموزشی در سطوح مختلف به ایجاد نتایج موفق خواهد انجامید.

به گفته وی، در پیشروی این اهداف، تربیت نیروهای متخصص و ماهر بصورت فراگیر، هم در بخش آموزش و هم در محیط صنعت، بستر ساز ترویج کارآفرینی و برآورده کردن نیازهای محیط کسب و کار خواهد بود.

بهزاد اضافه کرد: بر اساس این تفاهم نامه ها، نیروهای جوان در هنرستانها و دانشگاه ها در محیط های صنعتی حضور می یابند که پس از گذراندن دوره کارآموزی می توانند ضمن کسب مهارت لازم در همان واحدها نیز جذب شوند.

وی بیان داشت: حوزه‌های راهبردی بخش صنعت استان خراسان رضوی شامل صنایع غذایی، صنایع معدنی، صنایع نساجی، برق و الکترونیک، فلزات اساسی، ماشین‌آلات، محصولات شیمیایی، لوازم خانگی و قطعات خودرو است که این حوزه‌ها با کمک دستگاه‌های آموزشی به ارتقاء بهره‌وری، ایجاد اشتغال و به‌کارگیری نیروهای توانمند در صنعت و معدن کمک خواهند نمود.

انتهای پیام/