کمبود نقدینگی، چالشی اساسی برای رشد و توسعه صنایع
کمبود نقدینگی، چالشی اساسی برای رشد و توسعه صنایع
مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تأمین گفت: بسیاری از صنایع با کمبود نقدینگی مواجه هستند و همین مسئله مشکلات زیادی را برای فعالان صنعت ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ایران و جهان تیکنا، محسن محمدی در نشست خبری هلدینگ صنایع عمومی تأمین که روز شنبه(۴ شهریور) با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی به مردم و رسانه‌ای از مهم‌ترین جلوه‌های شفاف‌سازی است. سهام‌داران اصلی این شرکت بازنشستگان تأمین اجتماعی هستند و از همین رو ما نسبت به کل مردم کشورمان احساسا مسئولیت می‌کنیم.

وی افزود: به لطف خدا همکاران ما در صنایع عمومی تأمین به طور شبانه‌روزی برای بیشترین میزان تولید و خلق ارزش افزوده تلاش می‌کنند. بیش از هزار و ۵۰۰ کارگر در شرکت‌های زیرمجموعه صنایع عمومی تأمین مشغول به کار هستند. یکی از بخش‌های مهم این شرکت مربوط به کشاورزان است که به طور مستقیم بر امنیت غذایی کشور تأثیر می‌گذارد. اگر غذای مردم به طور سالم تأمین شود از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌شود و سطح سلامت جامعه ارتقا می‌یابد. در واقع هلدینگ صنایع عمومی تأمین علاوه بر نقش داشتن در حوزه امنیت غذایی می‌کوشد فشار وارده به نظام درمانی کشور را کاهش دهد.

**رشد ۴۷ درصدی تولید لوازم خانگی در چهار ماه اخیر

مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تأمین بیان کرد: بنا داریم در بازه زمانی ۵ ساله به تولید روزانه ۵۰۰ هزار تن شیرخام برسیم. در سال گذشته در زمینه تولید لوازم خانگی رشد ۳۱ درصدی داشتیم و در چهار ماه اخیر سال جاری نیز ۴۷ درصد رشد در همین حوزه را تجربه کردیم. در شرکت شیر خشک بروجرد در سال جاری شاهد افزایش قابل توجه میزان تولید بودیم. ۲ شرکت راکد نیز توسط صنایع عمومی تامین احیا و راه‌اندازی شدند. همه این موارد نشانه‌ای از غیرت همکاران ما در صنایع عمومی تأمین است. امیدواریم همه منویات مقام معظم رهبری را به صورت عینی و کمی محقق سازیم. دو شرکت زیرمجموعه صنایع عمومی تأمین با برنامه‌ریزی صورت گرفته بیش از ۱۰ میلیارد صرفه‌جویی داشتند. اگرچه دریافت تسهیلات از بانک بسیار سخت است ولی با تلاش فراوان در سال گذشته بیش از ۵ برابر سال قبل از آن تأمین مالی انجام دادیم. صنایع عمومی تأمین رشد تولید و شکوفایی اقتصادی را جهاد می‌داند.

محمدی ادامه داد: سال گذشته برای ۱۵۰ نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی کردیم  و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به تولید سیستم عامل تلویزیون‌های هوشمند را بومی‌سازی کردیم و در راستای استفاده از ظرفیت‌های زیست‌بوم فناوری توافق‌های متعددی با شرکت‌های دانش‌بنیان بوده‌ایم. با آموزش جوانان و پرسنل و ایجاد مراکز کارآموزی در مناطق محروم مسئولیت اجتماعی خود را انجام می‌دهیم. در حوزه آموزش پرسنل رشد ۷۰ درصدی را شاهد بودیم. سعی کردیم تمام ارتباطات بر بستر اینترنت بوده و برای اجرای پروژه‌های خود از هوش تجاری استفاده کردیم.

وی عنوان کرد: در زمینه جوانگرایی اکثر افرادی که جذب شرکت صنایع عمومی شدند از نخبگان دانشگاهی و جوانان هستند. در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ شاهد افزایش ۱۰۰ برابری سود بودیم و پیش‌بینی می‌کنیم در سال ۱۴۰۲ شاهد صعود بیش از ۳۰۰ درصدی سود شرکت باشیم. در یک سال گذشته بیشتر از ۵ سال پرونده‌های قضایی کشور را پیگیری و به نتیجه رساندیم همچنین تعداد قابل توجهی اموال و زمین‌های در اختیار معارضین قرار گرفت. امیدواریم امسال شاهد عرضه عمومی صنایع عمومی تأمین در بازار سرمایه باشیم.

**آمادگی صنایع عمومی تأمین برای همکاری با دانش‌بنیان‌ها

مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تأمین تأکید کرد: تأمین مالی گلوگاه بزرگ و مشکل اصلی شرکت‌های زیرمجموعه صنایع عمومی تأمین است. با استفاده از انتشار اوراق به دنبال تأمین مالی هستیم. باتوجه به بانک محور بودن اقتصاد کشور اصل مشکل تأمین مالی در صنایع کمبود نقدینگی است. تمام همت و جهت‌گیری ما این است که با شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری کنیم.

انتهای پیام/