اگر می‌خواهید بیشتر زنده بمانید آنتی بیوتیک نخورید
اگر می‌خواهید بیشتر زنده بمانید آنتی بیوتیک نخورید
عفونت‌های مقاوم به آنتی بیوتیک در مقایسه با تعداد مرگ و میر 2020 از سرطان، به تنهایی می‌توانند در سه دهه 10 میلیون نفر را بکشند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه تیکنا، طبق گزارش سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۳ مرگ و میر ناشی از عفونت های مقاوم به دارو تا سال ۲۰۵۰ به سرعت افزایش می یابد، مگر اینکه  اقدامات شدیدی برای مقابله با این مشکل انجام شود، همچنین این امر می تواند منجر به کمبود تولید ناخالص داخلی سالانه ۳٫۴ تریلیون دلار در دهه اینده شود و ۲۴ میلیون نفر دیگر را به فقر شدید سوق دهد.

بر اساس براوردهای اخیر، در سال ۲۰۱۹، ۱٫۲۷ میلیون مرگ و میر به طور مستقیم به عفونت های مقاوم به دارو در سراسر جهان نسبت داده شده است، در حالی که ۴٫۹۵ میلیون مرگ و میر با مقاومت ضد میکروبی باکتریایی مرتبط است. این رقم در حال حاضر بسیار بالاتر از تعداد مرگ و میر قاتلان اصلی HIV / AIDS و مالاریا است که تخمین زده می شود در ان سال به ترتیب جان ۸۶۰،۰۰۰ و ۶۴۰،۰۰۰ را گرفته اند.

همانطور که نمودار زیر نشان می دهد، عفونت های مقاوم به انتی بیوتیک در مقایسه با تعداد مرگ و میر ۲۰۲۰ از سرطان، به تنهایی می‌توانند در سه دهه ۱۰ میلیون نفر را بکشند.

اگر چه خطرات مقاومت ضد میکروبی بر مردم در سراسر جهان تاثیر می گذارد، انتظار می رود کشورهای کم درامد (LICs) و کشورهای با درامد متوسط پایین (LMICs) بیشترین تلفات را داشته باشند.

پیش بینی می شود که اسیا بیشترین تعداد مرگ و میر مربوط به مقاومت ضد میکروبی را در سال ۲۰۵۰ با رقم (۴،۷۳۰،۰۰۰)، پس از ان افریقا (۴،۱۵۰،۰۰۰)، امریکای لاتین (۳۹۲۰۰۰)، اروپا (۳۹۰،۰۰۰)، امریکای شمالی (۳۱۷،۰۰۰) و اقیانوسیه (۲۲،۰۰۰) داشته باشند.

بر اساس این گزارش، مقاومت ضد میکروبی همچنین نابرابری ها را در جوامع تشدید می کند و بنابراین گروه هایی از جمله زنان، کودکان، مهاجران، پناهندگان، افراد شاغل در بخش هایی مانند کشاورزی یا مراقبت های بهداشتی و همچنین کسانی که در فقر زندگی می کنند، به ویژه در برابر عفونت های مقاوم به دارو اسیب پذیر خواهند بود.