پیروزی‌های شیخ زکزاکی در آفریقا به افسانه شبیه تر است‌ تا واقعیت
پیروزی‌های شیخ زکزاکی در آفریقا به افسانه شبیه تر است‌ تا واقعیت
عادل گفت: استقامت کلید واژه زندگی شیخ زکزاکی است. پیروزی هایی که توسط ایشان در آفریقا کسب شده به اسطوره و افسانه شبیه تر است‌ تا واقعیت.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست و حکمرانی تیکنا، مدرک دکترای افتخاری دانشگاه تهران با تصویب هیأت منتخب شورای دانشگاه تهران امشب در آئینی رسمی به شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه با عنوان «اندیشمند مصلح» اعطا شد.

حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم گفت: دانشگاه تهران به پاس ایمان و استقامت شیخ زکزاکی، دکتری افتخاری خود را به ایشان تقدیم می‌کند و این برای دانشگاه افتخار است که می تواند از چنین مردی تجلیل کند.

وی افزود: استقامت کلید واژه زندگی شیخ زکزاکی است. پیروزی هایی که توسط ایشان در آفریقا کسب شده به اسطوره و افسانه شبیه تر است‌ تا واقعیت.

عادل گفت: کلید واژه دوم دعوت و تبلیغ به اسلام با عمل و نه با شعار است و کلید واژه سوم هوشمندی ایشان است که در دام تقابل شیعه و سنی که دشمنان اسلام طراحی می کنند، نیفتاد.

وی افزود: شبخ زکزاکی در بحث تعلیم و تعلم بسیار موفق عمل کرده است. بطوریکه ۳۰۰ مدرسه در نیجریه تاسیس کرده است.

عادل در پایان تاکید کرد: به دشمنان فلسطین می گوییم طوفان الاقصی نتیجه ظلم های سال گذشته شما بود اما ظلم های فعلی شما طوفانهای بزرگتری را متوجه شما خواهد کرد.

گفتنی است، مراسم اعطای دکترای افتخاری دانشگاه تهران به شیخ زکزاکی با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، غلامعلی حداد عادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارس، سیدسعیدرضا عاملی، رییس دانشکده مطالعات دانشگاه تهران، علی اکبر صالحی، قائم فرهنگستان علوم، حسن مسلمی نایینی، رییس جهاد دانشگاهی، سید محمد مقیمی، رییس دانشگاه تهران، قاسم عموعابدینی، معاون آموزشی وزیر علوم، حجت الاسلام مصطفی رستمی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و جمع دیگری از شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی در محل تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار ‌شد.

رهبر شیعیان نیجریه به همراه همسرش روز چهارشنبه ۱۹ مهر ماه با استقبال اقشار مختلف مردم و جمعی از تشکل های دانشجویی وارد ایران شد.